Международен екип от учени е стигнал до заключението, че Марс преди време е бил обитаем, но неизвестна сила е унищожила всички живи организми на него, съобщава Space.com.

Изследователи са анализирали почвени проби от кратера Гейл и са стигнали до заключението, че Марс е бил населен в древни времена.

Преди пет години третото поколение на марсохода "Кюриосити" доби глинести минерали, които се оказаха по свойства много подобни на глауконитовите глини. Тези сложни водни алумосиликати са често срещани на Земята и се образуват изключително в стабилни екосистеми.

Резултатите от даденото изследване дават възможност на учените да предположат, че в продължение на милиони години Марс е бил подходящ за съществуването на биологичен живот, тоест имало е живи организми.

Сега екипът от учени се занимава със следния въпрос - какво точно е причинило смъртта на целия живот на Червената планета?

Мигрирал ли е животът от Марс на Земята?

Някои учени са склонни да вярват, че животът се е зародил на Марс и е мигрирал към Земята преди милиони години. Те смятат, че преди милиони години Червената планета е била подложена на чудовищна метеоритна бомбардировка от Космоса.

Когато метеоритите започнали да бомбардират марсианската повърхност, големи парчета от планетата се откъснали и полетели в космоса. Някои от тях достигат Земята.

Един такъв метеорит е открит в Антарктида. Именно тогава учените стигат до заключението, че тези парчета никога не са се нагрявали толкова силно, че да унищожат микроорганизмите върху тях.

През 2020 г. японски учени успяват да определят възрастта на бактериите, открити в марсианския метеорит. Извънземните бактерии са били на 4 милиарда години. Изследователите смятат, че именно тогава метеоритът е донесъл извънземна форма на живот на нашата планета.