Изследователите откриха драматични промени в метана на Марс. Те вярват, че това откритие ще принуди много учени да преразгледат възгледите си за възможното присъствие на живот на четвъртата планета от Слънцето.

Планетарни учени смятат, че марсоходът Curiosity е попаднал на области, където големи количества метан се изпускат на повърхността. Броят му е значително по-голям, отколкото в други райони, изследвани от марсохода. За това съобщава онлайн изданието "New Scientist".

Учените обикновено свързват присъствието на метан с наличието на микроби под повърхността, които произвеждат този газ.

След кацането на Червената планета през 2012 г., Curiosity измерва количеството метан в близост до кратера Гейл. На шест пъти той откри забележими скокове в нивата на газ.

Най-големите източници на метан са открити на десетки мили от марсохода. Резултатите от проучването показват област с активно излъчване на запад от Curiosity, в северозападната част на кратера.

Според изследователите техните открития ще помогнат да се определят местата на Марс, където ще бъде възможно да се намери живот по време на бъдещи мисии. Факт е, че почти целият метан в земната атмосфера е от биологичен произход, така че тази област на изследване може да се превърне в най-обещаващата.

Д-р Джон Мур от университета Йорк в Торонто, Канада, вярва, че метанът на Марс ще има откриваем биологичен живот не повече от 300 години и сегашното му присъствие директно показва, че производството на метан продължава и до днес.

Резултатите от изследването все още не са преминали пълна експертна оценка, така че хипотезата за възможното присъствие на живот под марсианската повърхност може да бъде ревизирана.