Международен екип от учени е разкрил причината за образуването на пустинята Сахара, която е най-голямата пустиня на планетата. За това съобщава научното издание Nature Geoscience.

Учените са успели да изяснят, че по-голямата част от Сахара преди няколко хилядолетия е била покрита със зелена растителност. Често повтарящите се климатични промени обаче довели до образуването на най-голямата пустиня на Земята.

До такива изводи са стигнали учените, когато са изследвали проби от седименти от Средиземно море, образували се през последните 160 хиляди години. Изследователите са извършили и моделиране на изменението на климата за посочения период.

Останки от растения и черупки от древни мекотели са открити в слоеве от тиня на дъното на морето. Това позволило на учените да получат повече информация за промените, настъпили в изследвания регион.

В резултат на проведената изследователска работа учените са установили, че причината за редуването на обилните валежи и дългите сухи периоди са малки промени в орбитата на Земята.

Най-подходящите условия за човешкия живот са наблюдавани в района между Северна Африка и бреговете на Средиземно море. В тази връзка климатичните промени са принудили хората да мигрират от пясъчните райони на Сахара.

Някои учени вярват, че случващите се климатични промени на планетата могат отново да върнат Сахара в предишния й зелен вид, а по-честите снеговалежи в този регион косвено потвърждават тази хипотеза.