Изследователи случайно са открили предсказание, засягащо края на света. То е било съставено през втората половина на миналия век.

Учени от Австралия съобщиха, че през 1973 година е бил разработен компютър, чиято задача е била да прогнозира бъдещите събития.

В качеството на входни данни се е използвала информация за миналото на човечеството и съществуващите тенденции за неговото развитие.

Основен разработчик на проекта е бил Джей Форестър.

Учените не разчитали много на успех, защото самата идея била доста абсурдна.

Те обаче изпаднали в недоумение, когато разбрали, че машината е започнала да прави предсказания.

Компютърът дори предсказал края на света - той трябвало да се случи през 2040 година заради влошаване на екологията и пренаселеността на планетата.

Ключовата точка, когато трябвало да се очакват кардиналните промени, според машината, била 2020 година.

Тези данни потопили учените в съжаление и те решили да не ги публикуват веднага.

Сред останалите предсказания компютърът е съобщил за ръст на заболеваемостта на населението и влошаване качеството на водата на планетата.

Машината е предвидила също бързото развитие на технологиите, които ще подчинят човечеството и ще започнат да му нанасят повече вреди, отколкото ползи.

Сред предсказанията на компютъра имало и положителни. Например, трета световна война няма да заплашва човечеството, докато водещите държави притежават ядрени оръжия.

Някои изследователи са на мнение, че не е било необходимо да се правят свръхсложни изчисления, за да се разбере всичко това от компютър.

Историята е дело на човека и той, естествено, разбира разбира последствията на своите действия.