Германският въздушно -космически център DLR ръководи научен консорциум, насочен към разработването на модерен, ултра-маневреен боен самолет от следващо поколение. Съответната визуализация на създадения продукт беше представена от DLR.

Новата машина, която трябва да действа като технологичен демонстратор, а не да се превърне в краен продукт, вече е получила обозначението DLR-FFD (Future Fighter Demonstrator) Diabolo („Дявол“).

За момента не е ясно в какъв формат ще се проведе изследването: в рамките на сътрудничеството с Франция и Испания (програма FCAS/SKAF), или с Великобритания, Япония и Италия (GCAP), или ще бъде независим проект.

Сред техническите параметри, посочени от DLR, са: обхват от около 2000 км с оперативен радиус от 1000 до 1300 км; очакваното максимално излетно тегло е 30-36 тона;

теглото на полезния товар е максимум 8 тона, управляваните ракети въздух-въздух (управляеми ракети въздух-въздух) с обща маса до 1820 kg трябва да бъдат разположени във вътрешното отделение, което ще позволи поддържането на характеристиките на „стелт“ .

Предлаганото задвижване се състои от два двигателя с форсаж, всеки с тяга 145 kN или 227 kN.

Очакваното съотношение на тяга към тегло е 0,84 или 1,32, като се вземе предвид форсажа, максимална скорост до 2,3 Маха (2800 км/ч), максимален таван 15,2 км.



Както следва от техническите характеристики, германският самолет трябва да бъде с тежка конструкция и мощна силова установка, висока скорост и маневреност.

В същото време това трябва да бъде машина, фокусирана основно върху борбата за превъзходство във въздуха, както се вижда от сравнително малкия обем на вътрешния оръжеен отсек.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук