Според доклад на Тексаския университет в Хюстън учени са открили непознати до момента гени на изчезнал човекоподобен вид в ДНК на меланезийци. Меланезийците живеят в областта на Североизточна Австралия, включваща Папуа Нова Гвинея и близките острови.

Компютърен анализ предполага, че откритие следи на изчезнал вид човекоподобни не е нито на неандерталците, нито на денисовците – двата известни до момента вида човекоподобни.

Досега археолозите са откривали много вкаменелости от неандерталци в Европа и Азия и въпреки че видът на денисовците е засвидетелстван само от една кост и няколко зъба, открити в сибирска пещера, съществуването и на двата вида е добре обосновано.

Генетичното наследство в меланезийското ДНК разкрива съществуването на трети вид предци на човека, които може би са изчезнал далечен роднина на неандерталците.

„Или изпускаме цял съществувал вид, или не разбираме нещо във връзката между поколенията. Човешката история е много по-сложна, отколкото мислехме.“, това казва ученият Райън Болендър, част от екипа направил откритието, пред списание „Сайънс Нюз“, цитирано от vesti.bg.