За по-чист въздух в градовете – Ford въвежда автоматичен електрически режим на електрифицираните си модели Custom
Технология за „нулеви“ географски зони автоматично превключва лекотоварните и пътническите автомобили Custom на Ford в електрически режим без емисии
Благодарение на нова технология на Ford, зареждаемите (plug-in) хибридни лекотоварни автомобили на марката ще предложат автоматично превключване в изцяло електрически режим на работа, за да осигурят по-чист въздух там, където е най-необходим. Използвайки данните за местоположение, лекотоварните Transit Custom Plug-In Hybrid (PHEV) и пътническите Tourneo Custom Plug-In Hybrid (PHEV) автоматично ще превключват на електричество в предварително зададени градски зони за движение на превозни средства с нулеви вредни емисии и такива с чести задръствания, като с това ще спомагат за чистотата на въздуха по градските улици.*
Тази технология за „нулеви“ географски зони ще се прилага не само за централните градски части. Шофьорите на автомобили Custom Plug-In Hybrid ще могат и сами да създават „зелени зони“, за да насърчат шофирането с ниски емисии около места като училища, детски площадки и търговски центрове.
След напускане на контролираната зона, автомобилът автоматично ще преминава към най-подходящия режим на движение за следващия етап от пътуването – например ще използва бензиновия EcoBoost двигател, за да генерира в движение електрическа енергия и зареди батерията си.
Подобряване на качеството на въздуха в града
Зоните с ниски емисии (LEZ) са все по-често разпространени в цяла Европа като начин градовете да управляват по-добре въздействието на превозните средства върху околната среда в градските райони. През първите шест месеца от съществуването на лондонската зона за ултра ниски емисии (ULEZ) нивата на азотен диоксид (NO2), един от най-вредните замърсители от превозните средства, са били намалени с почти 30 на сто.
Хибридните електрически превозни средства могат чувствително да спомогнат за подобряване качеството на въздуха в градовете, показа неотдавнашно проучване на Ford, според което 75% от километрите, навъртяни в централната част на Лондон от участниците в теста, сред които автомобили на Addison Lee Group, British Gas, Metropolitan Police – са изминати при нулеви емисии в изцяло електрически режим. Подобни тестове в момента се провеждат в Кьолн, Германия и Валенсия, Испания.
Модулът за „нулеви“ географски зони в електрическия Transit Plug-In Hybrid PHEV записва информация за работата само в режим на електричество по време на преминаване през предварително зададените градски зони за движение на превозни средства с нулеви вредни емисии. След това криптираните данни могат да бъдат безопасно споделени с местните власти, за да се потвърди спазването на правилата за такива райони, както и схемите за таксуване на превозните средства.
Хибридно електрическо задвижване
Електрифицираните Transit Custom Plug-In Hybrid (PHEV) за превоз на товари и Tourneo Custom Plug-In Hybrid (PHEV) за превоз на пътници са първите автомобили в своя клас, които предлагат зареждаща хибридна опция (plug-in). 13,6 кВтч батерия осигурява шофиране с нулеви емисии по NEDC за до 56 км (35 мили) NEDC на Transit Custom PHEV и до 53 км (33 мили) NEDC на Tourneo Custom PHEV. И в двата автомобила 1,0-литровият бензинов двигател EcoBoost може да зарежда батерията при желание, за пробег от над 500 км (310 мили). Всички данни са по стандарта NEDC. **
И двете превозни средства могат да бъдат напълно заредени за по-малко от четири часа и половина от стандартно захранване от домашна мрежа или за по-малко от три часа, като се използва търговска точка за зареждане. *** Допълнителна електрическа енергия се улавя чрез регенеративно спиране, когато превозното средство забавя ход или спира. Производството на Ford Transit Custom Plug-In Hybrid и Tourneo Custom Plug-In Hybrid започна в края на 2019 г.
Изпитанията на Ford в цяла Европа показаха, как PHEV-автомобилите със зареждаща хибридна опция (plug-in) предлагат практично ежедневно решение за клиентите на лекотоварни ванове и микробуси, работещи в града, позволяващи им да извършват и дълги пътувания, когато се налага. Тъй като тези превозни средства не разчитат на инфраструктура за зареждане, притеснението за липса на такава отпада, което означава, че те осигуряват най-доброто от двата свята: способност за шофиране с нулеви емисии без компромиси, че работата ще е свършена. Полезният товар или обемът на товара на хибридните плъгин автомобили не се намалява в сравнение с конвенционалните дизелови модели.
Цитати
„Подобряването на качеството на въздуха и с това на качеството на живот в нашите градове е цел, за която всички носим отговорност. Transit Custom Plug-In Hybrid и неговата нова функция за спазване на „нулевите“ географски зони помага на нашите клиенти да дадат своя реален принос за постигането на тази цел, без да се нарушава ефективността или производителността на труда им. “
* Модулът за „нулеви“ географски зони на Ford ще се представи през есента на 2020 г. Автомобилът ще превключи режима си на електрическо задвижване при влизане в „нулева“ географска зона, само ако има достатъчно заредена батерия.
** Transit Custom Plug-In Hybrid CO2 е с емисии от 60 г/км и разход на гориво от 2.7л/100км по NEDC (70 г/км и разход на гориво от 3.08 л/100км по WLTP); Tourneo Custom Plug-In Hybrid CO2 е с емисии от 70 г/км и разход на гориво от 3.1 л/100км по NEDC (81 г/км и разход на гориво от 3.57 л/100км по WLTP).
*** Напълно заредено от стандартно 240-волтово 10-амперно захранване за 4 часа 20 минути или за 2 часа 45 минути, ако се използва търговско зарядно с 16-амперно захранване тип 2.
Декларираните консумации на гориво / енергия, емисии на CO2 и електрически обхват се определят в съответствие с техническите изисквания и спецификации на Европейските регламенти (ЕО) 715/2007 и (ЕС) 2017/1151, в съответствие с последните им изменения. Информацията за превозните средства ще е съобразно Световната хармонизирана процедура за изпитване на леко превозно средство (WLTP) и ще съдържа информация за консумацията на гориво / енергия и емисиите на CO2 по стандарта Нов европейски задвижващ цикъл (NEDC) и WLTP. WLTP напълно ще замести най-новите изменения по NEDC до края на 2020 г. Прилаганите стандартни тестови процедури позволяват сравнение между различни типове превозни средства и различни производители. По време на постепенното прекратяване на стандарта NEDC разходът на гориво и емисиите на CO2 по WLTP се преобръщат и към NEDC. Ще има известна разлика в предишни данни за разход на гориво и емисиите, тъй като някои елементи на тестовете са се променили, така че един и същ автомобил може да има различен разход на гориво и емисии на CO2.
Следете за актуални новини от Ford Bulgaria нашите Facebook страница, Instagram профил и интернет сайт.
Последвайте ни