По-ниски данъци и застраховки плащат големи автошколи. Част от тях регистрират фирмите си в села, за да плащат по-ниски цени на полиците „Гражданска отговорност“ на колите си. Масово с инструкторите се сключват граждански договори с безсрочен срок вместо трудови, пише Монитор.


Така се спестяват пари от осигуровки.

Фирми избягват и регистрации по ДДС. Врътките са разкрити през последните девет месеца при направени 130 проверки на данъчните заедно с полицията и Автомобилна администрация.

От приходната агенция коментират, че основното провинение в автошколите е укриването на приходи.

Данните сочат, че от началото на годината са укрити 870 хил. лв. в данъци. За последната година пък сумата набъбва на близо 1 млн. лв. от корпоративни данъци и налози върху доходите на физическите лица. Установени са и „странни“ договори за отдаване на учебни коли срещу няколко лева.

За последните девет месеца са направени 130 проверки, като за тях са съставени 15 акта, а три обекта са били запечатани. „Натъкнахме се на много хора, които работят на граждански договор, вместо на трудов, обясни Раймонда Овчарова, началник на отдел "Контрол" в НАП на кръгла маса, посветена на новите правила за автоинструкторите, които предлага транспортното министерство.

Проверки на обученията, проведени в последните 3 седмици показва, че грешки има по цялата система, заяви зам.-министърът на транспорта Ангел Попов.

В момента има 5284 вписани учебни автомобила, а само 1562 от тях са собственост на учебните центрове. Колите да са собственост на учебния център, а преподавателите да са на трудов договор са една от най-проблемните теми в предложенията на министерството.

Браншът е разделен по темата, едната част - начело с Йонко Иванов, шеф на Съюза на центровете по авто-мото подготовка, се против, а останалите подрепят реформите.

"Не може обществото да се съобразява с интереса на Иванчо, Ганчо и Панчо. Ще плашат с протести. Ами аз предлагам на следващия протест да си държат в едната ръка данъчната декларация.

Кои са тези хора, които протестират на фона на толкова убити на пътя деца и зачернени семейства?“, попита в отговор на недоволните Красимир Георгиев от асоциацията за квалификация на автомобилистите в България. И твърди, че изкуствено се занижават цените на курсовете с цел нелоялна конкуренция.