Специалисти от Италия, Албания, България и Македония, през чиито територии минава трасето на Коридор №8, представиха направеното в своите страни по време на семинар в Пловдив, който се проведе в рамките на ЕСЕН 2008, предаде кореспондентът на Агенция БЛИЦ. Те обсъдиха възможностите да се ускори реализирането на големия проект, който е в интерес на целия Европейски съюз.

Панаирите в Бари и в Пловдив да бъдат сред главните действащи лица в ускореното изграждане на трансевропейския коридор № 8, призова директорът на италианския изложбен център "Фиера дел Леванте" Козимо Лачириньола на проведения семинар, който бе един от акцентите в Деня на Италия. 
Трасето  е от стратегическо значение. Главното направление на общоевропейския транспортен коридор №8 е: Бари/Бриндизи - Дуръс/Вльора - Тирана - Кафасан - Скопие - София - Пловдив - Бургас/Варна. Коридорът е интермодален и включва пристанищата, пътищата, железниците, летищата, комбинираните и интермодалните транспортни инфраструктури - помощни съоръжения, необходими за управление на трафика по маршрута.
Направлението на трасето гарантира неговото взаимодействие с още три трансевропейски транспортни коридора.
Общата дължина на общоевропейския коридор №8 е между 1220 и 1350 км в зависимост от специфичните особености на неговите пътни и железопътни трасета.
През България минават 631 км пътища, а изградената железопътна част е 747 км. Това означава, че около 52% от пътната инфраструктура и над 55% от железопътната инфраструктура на коридора са на българска територия. Те са изградени и са в експлоатация. Единственият неизграден български участък  е железопътната линия от гара Гюешево до българо-македонската граница с дължина около 2.5 км./БЛИЦ