Основната грешка на българските власти е, че не са се качили веднага, за да вземат дневника на кораба. Възможно е вече да са направени промени в данните. Около това мнение се обединиха Николай Апостолов – бивш директор на „Морска администрация“ и инж. Мартин Янев, изпълнителен директор на фирма за комбинирани превози в коментар пред БНТ за случаят с „Вера Су“.

„България не може да не изпълни правото на преминаване на търговски кораби през нашите води“, категоричен е кап. Апостолов.

По думите му, след като екипажът вече е разпитан, случаят може да се разследва в 4 направления: човешка грешка, технически проблем, лоши метеорологични условия и медицински причини - ако някой е паднал на мостика и не е могъл да си свърши служебните задължения

„Метеорологичните условия в случая са били прекрасни. Виждайки часовия период - от 4 без 10 до 4 и 20, това е рано сутринта, може да се предполага, че някой е отишъл да вдига, но не се е качил на мостика“, обясни кап. Апостолов и допълни „Не можем да кажем дали Гранична полиция и „Морска администрация“ не са били там, при всички случаи е направен оглед.

Това, което се говори в публичното пространство, че корабособственикът бави решенията и конкретните действия, поставя нашата администрация в една ситуация, в която трябва да се спазва международното законодателство, но и да се действа бързо. Ние нямаме точно разписани стъпки за бързи действия в такава ситуация, смята инж. Мартин Янев.

Капитан Апостолов обясни, че „не може да се отнеме правото на корабоственика да си определи спасителя, тоест салвидж компанията.“

„По моя информация, са водени разговори с представители на корабособственика и застрахователя“, допълни той.

Относно разтоварването на торовете в кораба, инж. Янев обясни, че трябва да се прецени кое е по-малкото зло - евентуална екологична катастрофа в морето или евентуална природна щета на брега, кое е по-малко безопасно.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ