Взривът в китайския ресторант на 18-и т.м. продължава да „детонира” скандали. Все още в средите на ъндърграунда се обсъжда въпросът има ли връзка взривът с Маргините, които са държали въпросното заведение до 2001-а; дали не са продължили да „работят” с него и след това; дали бутилките с газ са избухнали от само себе си, или някой се е възползвал от „китайската” небрежност, за да даде някому „урок”.
<em>Факт, че докато отговорите на подобни въпроси по правило никога не идват у нас, реалиите са налице - въпросният взрив нанесе яки щети на съседни сгради, между които и на току-що ремонтирания театър &bdquo;Българска армия&rdquo;. Тези дни бяхме информирани за още нещо - че освен произведената &bdquo;детонация&rdquo;, взривът може да доведе и до &bdquo;детронизация&rdquo; на...директора на театъра Мирослав Пашов. <br /> </em><br /> Гневно писмо до редакцията на вестника разказва за директорски разхищения, за които взривът бил буквално &bdquo;добре дошъл&rdquo;, за да ги прикрие. Авторите му, несъмнено хора от театъра, се мотивират с изказванията на Мирослав Пашов по телевизиите - какви огромни щети били нанесени на театъра и колко много пари по ремонта били отишли на вятъра заради взрива, по думите на театралния директор. Всъщност, ако трябва да сме обективни, от това което си спомняме, Мирослав Пашов просто съобщи, че веднага след взрива е пристигнал в театъра и е установил, че има разрушения в помещението за чакащи артисти, където била избита и една метална врата. <br /> <br /> Руините в двора пък се изсипали върху елементи от декорите на четири постановки. Агенция БЛИЦ публикува снимки от въпросните разрушения. Директорът на театъра се появи в сутрешния блок на &bdquo;Добро утро, България&rdquo; и каза, че Министерството на културата незабавно е изпратило на оглед служители от Междуведомствената комисия. По-късно се разбра, че предстои проверка на застрахователите и оценка на щетите. Театърът несъмнено ще има нужда от тези пари, защото ще отваря врати за зрителите на 17 септември, на празника на Вяра, Надежда и Любов. В писмото на подопечните на Пашов театрали обаче няма нищо &bdquo;любовно&rdquo;, а вярата им опира единствено до това, че <br /> <br /> <strong>в течащия в момента конкурс за нов директор, ще се простят със сегашния <br /> </strong><br /> &bdquo; Той /Пашов - бел. ред./, ни пишат неговите колеги, твърди, че непосредствено преди взрива в театъра е бил направен пълен и луксозен ремонт. Това не е вярно - тук-там нещо е позамазано и козметично цапнато. Всички усилия и главозамайващи финансови средства бяха хвърлени за новата ВИП зала на последния етаж и тъй наречения клуб &bdquo;Максим&rdquo;. Последният е едно мазе, без изход при авария, луксозно ремонтирано, което Пашов предлага за частни партита. Схемата е измислена перфектно: директорът има свои агенти в театъра, които са спретнали фирми за кетъринг. Тези &bdquo;магьосници&rdquo;, заврени в някакви дупки и гнусни кьошета, правят кулинарните &bdquo;изненади&rdquo; и ги свалят в &bdquo;Максим&rdquo;. Там разливат доволно количество прескъпо калкулиран алкохол, и кой ще ти гледа какво има в блюдата?! Трябва да се реализира яка печалба, като по правило, най-тлъстият дял от нея взима шефът..<br /> <br /> Големи мангизи бяха дадени и за ВИП залата - една специална сцена на последния етаж на театъра с 50 места. Всички знаем как &bdquo;виповете&rdquo; &bdquo;обичат&rdquo; да ходят на театър, но архитекти и проектанти, под мъдрото ръководство на директорската женица Николинка, са оборудвали залата със специални аеродинамични столове със скъпа копринена дамаска- за ВИП залата пари не се жалят. Стените са покрити със звукоизолиращи тапети, предстои изграждането на специален ВИП асансьор. Самата директорска съпруга се подвизава в театъра като художник, но всъщност управлява - коли и беси, кадрува и уволнява всеки, който се разминава с директорската &bdquo;линия.&rdquo; <br /> Каква е тя, ли? - как най-добре и по-бързо да се източат пари от бюджета на театъра. Директорът Пашов бърза. От една страна, да оправдае нахалос хвърлените досега пари, и от друга - да изкопчи допълнителни мангизи, за да довърши започнатото. И най-важното - да бетонира директорския стол, защото иначе е един нереализиран, посредствен артист, който с годините става все по-дебел&rdquo;. Въпросната характеристика, която цитирахме, влиза в разнобой с наградите &bdquo;Аскеер&rdquo; за 2013-а, чийто носител е и Мирослав Пашов. <br /> <br /> Актьорът е завършил ВИТИЗ &ldquo;Кр.Сарафов&rdquo; през 81-а в класа на проф. Любомир Кабакчиев. След т.нар. демократичен преход е изпълнителен директор на І частен театър &ldquo;Алтернатива&rdquo;, бил е зам. директор на Младежкия театър, а от 1995 г. работи в Театър &ldquo;Българска армия&rdquo;. Директор на театъра става през 2010-а. Има над 70 роли в театъра, киното и телевизията. От 24 юни 2010 г. е директор на Театър &quot;Българска армия&rdquo;. Мнозина, които помнят скандала с пияния Ласкин, трябва да признаят, че тогава Пашов прояви колегиална толерантност и първоначално дори скри от пресата заради кой актьор пада представление на театъра. А когато бе запитан в прав текст:&rdquo;Все пак, ще бъде ли свален Ласкин от актьорския състав на &bdquo;Колко е важно да бъдеш сериозен&quot;, или от афиша на театъра като цяло?&rdquo;, театралният директор отговори: <br /> <br /> &bdquo;Първо искам да разговарям с Ласкин, да изслушам и всички останали свидетели и тогава ще взема решение. Колкото до представлението, все пак то си има жив режисьор и той също има думата - дали иска, или не иска да работи с Иван. Аз мога да ви уверя, че съм абсолютно безкомпромисен, винаги съм бил, държа стриктно всички норми да се спазват и няма да позволя на никого - нито на Ласкин, нито на когото и да е - да уронва престижа на театъра.&rdquo;Е, в крайна сметка , Ласкин си получи урока, но вероятно е преценил и плюсовете в поведението на директора Пашов, защото, когато в театъра разлепват &bdquo;афиш&rdquo;, че <br /> <br /> <strong>Мирослав Пашов е разкрит като съдържател на явочна квартира &bdquo;Кипарис&rdquo; на окръжно управление МВР-ДС Пазарджик <br /> </strong><br /> по линия на Второ управление на ДС от 1984 г., Ласкин написа цял памфлет в защита на Пашов. Цитираме: &bdquo;След като се &bdquo;разбра&ldquo;, че г-н директорът Пашов е бил съдържател на &bdquo;явочна&ldquo; квартира с иглолистното наименование Кипарис, театралната среда се разшумя като кипарис на бриз и на мен веднага ми се обадиха разни услужливи лайньовци, за да ми помогнат да прочета в сайта на министерството излязлата информация. Нищо не прочетох, защото ми дреме на мъдурите за тия глупости, и много се изненадах, когато Мирослав Пашов реши да обърне внимание на това.<br /> &nbsp;<br /> Директорът Пашов извади всичките документи за него и ги остави при секретарката си, за да може всеки, който се интересува (която заинтересованост сама по себе си е също долна) да ги прочете. Точка. Оказа се, че той нито има някъде подпис, нито има работно име, и кой знае кой услужливец е изкарал сребърници, като е вербувал тухлите от апартамента на Пашов. Име има квартирата, не той. Аз лично не прозрях някаква &ldquo;вина&ldquo; в Пашов и отидох да пия бира в барчето, като започнах да си измислям сам агентурни имена и да веселя колегите. Дионис, Памид, Мавруд, Димят и Гроздан бяха моите имена и се смяхме доста. Това, което ме втрещи и за което пиша този текст, е изключителната мерзавщина и подлярщина на някакво долно лице, което постъпи по следния начин: <br /> <br /> <strong>хубавецът свалил информацията от сайта и я разпространил като плъх из театъра <br /> </strong><br /> та да знаем всички, ако случайно не четем сайта на министерството, всеки ден по пет пъти! Каква изобретателност, и то в театър, в който така би трябвало да се разпространяват нови пиеси. Гнус, та на квадрат!&rdquo;, написа Ласкин. Много вероятно и писмото, което получихме в редакцията, да е подобна &bdquo;гнус на квадрат&rdquo;. Дали изнесеното е истина, или не, да се самосезира Междуведомствената комисия към Министерството на културата. Същата, която преди дни изчисляваше щетите в сградата на театъра. За нас, зрителите, по-важна е щетата в духовността, или иначе казано - пълната духовна нищета в средищата за култура. <br /> <br /> <strong>Еми МАРИЯНСКА <br /> <br /> <hr /> </strong><span style="color: #800000"><strong>Мирослав Пашов: <br /> </strong></span><br /> <span style="color: #800000">В момента текат следствени действия относно взрива в китайския ресторант, причинил щети в сградата на театър &bdquo;Българска армия&rdquo;. Предали сме всички документи на застрахователите и на Министерството на културата, но процедурата по оценка на щетите не е приключила. Що се отнася до ремонтите в театъра, то ето моя отговор: В клуб &bdquo;Максим&rdquo; ремонт не е извършван и няма никакви изразходвани средства от бюджета на театъра. Не са изразходвани бюджетни средства и за камерната сцена на 5-ия етаж, защото всички ремонтни дейности там се извършват благодарение на външен спонсор. <br /> </span>