БДЖ-„Товарни превози” остана без вътрешно-фирмен контрол. Целият отдел е закрит, след поредица от разследвания, в които двама служители разкриха документи за фиктивни ремонти на локомотиви с хиляди левове държавни пари. Според съкратените, това е наказателен акт на БДЖ заради думите им пред камера, а дружеството обяснява действията си със структурни промени, предава Нова телевизия.

Възможно ли е да закрият отдел от 10 души, за да съкратят трима? Според Петър и Борислав, които открито говореха за нарушения в БДЖ, това е очевидно.

„Една гимнастика с цел да бъдем отстранени, защото доказахме истината. Останалите 7 човека, доколкото знаем, ще бъдат назначени на други позиции в нови отдели”, коментира Петър Бръснаров.

„Не ни уволняват, а ни съкращават”, заяви Борислав Илиев.

„Значи ако ние не бяхме прави имаха 4 месеца ръководството на БДЖ да предприеме срещу нас нужните дисциплинарни мерки”, коментира Петър Бръснаров.

Петър е служител на „Товарни превози”. Работата му е да разкрива нарушения в държавната структура и да ги докладва на шефовете. Твърдят, че не били чути от тях и затова говорили пред камера - за кражби на гориво, за футболисти на заплати в БДЖ, които не идвали на работа, за афери с охраната на дружеството.

Георги е близък на Петър, а Борислав е човекът, получил заплашително обаждане, след като изнесохме негови доклади за фиктивни ремонти на локомотиви.

Съкращенията идват седмици, след като Министерството на транспорта обяви, че в БДЖ няма нарушения, но всъщност репортажи показват, че такива има.

БДЖ пусна телеграма до служителите от цялата страна, съкратените да не бъдат допускани до сгради и обекти на „Товарни превози” и да не им се предоставят информация и документи по какъвто и да е повод.

„Това е страх от истината и страх някой да не разкрие как се управлява БДЖ в момента”, на мнение е Петър Бръснаров.

„Нито сме крадци, нито сме убийци, нито сме престъпници, а сме едни хора, които сме си вършили работата в БДЖ”, коментира Георги Нешев.

От БДЖ обясниха съкращенията с решение на съвета на директорите за структурни промени – законът налагал да има два нови отдела - за предварителен и последващ вътрешен контрол в БДЖ, а Петър, Борислав и Георги не отговаряли на изискванията за образование. Зам.-министърът на транспорта и председател на съвета също коментира казуса.

По данните за афери за източване на пари от ремонти в БДЖ работи и прокуратурата.