Столична община е започнала и няколко инициативи по повод 15 септември.
Това стана ясно на среща на столичния кмет Йорданка Фандъкова с близо 300 директори на столични училища, представители на синдиката на българските учители и браншови организации в Националния исторически музей.<br /> <br /> Фандъкова сподели, че не може да преброи за кой пореден път присъства на традиционната среща в различни свои качества - първо като учител, директор, а сега и кмет.&nbsp;В тежката финансова и икономическа криза учителите трябва да се справят с много задачи, свързани с образователната система, каза кметът.<br /> <br /> Обратно на тенденцията в страната учениците в училищата да намаляват, в Столична община те се увеличават.<br /> <br /> Седем училища изпитват затруднения със средствата в началото на новата учебна година.<br /> <br /> Ако времето е подходящо, е създадена организация всички училища да бъдат измити за първия учебен ден, се разбра на срещата. Продължава работата и по друга програма на общината - за проверка на бездомни кучета в близост до училищата и детските градини. <br /> <br /> От общината ще имат нужда и от помощта на директорите, които трябва да сигнализират дали в района има бездомни кучета, за да се гарантира сигурността на учениците.<br /> <br /> Съвместно с МВР и КАТ, Столична община работи за възстановяване и маркиране на пешеходните пътеки в близост до учебните заведения.<br /> <br /> За 15 септември от общината са подготвили подаръци за всички първокласници в София - тетрадки от рециклирана хартия. <br /> <br /> &bdquo;Това е едно достойно поведение за една нелепа грешка&quot;, коменитира кметът на столицата оставката на зам.-министъра на образованието Милка Коджабашиева. По думите на Фандъкова&nbsp;Коджабашиева е изключителен експерт, който трябва да продължи да работи в системата на образованието.<br /> <br /> Когато един човек носи такава голяма отговорност, той неизменно носи в джоба си своята оставка, заяви още кметът.<br /> <br /> Фандъкова пожела на новия зам.-министър&nbsp;на образованието да бъде диалогичен, да работи с учители, ученици и родители, тъй като диалогът бил най-важен.<br />