Българска неправителствена организация препубликува "класифицираната информация" от сайта "Опасните" на домейн .eu. Това съобщава излизащият в Брюксел вестник "European voice".
Асоциация "Анна Политковская" смята, че ДАНС незаконно е спряла стария сайт - Opasnite.net, на 5 септември т.г. Според организацията преместването на информацията в портал .eu  ще направи затварянето на сайта по-трудно.
Неправителствената организация призовава за разследване на някои от описаните случаи на корупция в сайта. Нарастват и призивите за разследване на връзката между спирането на Opasnite.net и опита за убийство срещу журналиста Огнян Стефанов на 22 септември.  Смята се, че нападателите принадлежат към криминалната банда "Чуковете", наричана така заради "запазената марка" да чупят ръцете и краката на жертвите си. Има и някои обвинения, че "Чуковете" имат близки връзки с ДАНС и са замесени в контрабанда на цигари, пише "European Voice". Стефанов, който все още се възстановява  в болница от побоя, разследва няколко случая на корупция и поддържа сайта frognews.bg. Смята се, че неговият редакторски екип стои зад създаването на Opasnite.net.  Администраторът на frognews, Йорго Пецас беше арестуван, когато сайтът беше затворен и по-късно беше разпитван в продължение на 7 часа от ДАНС. Той отказа да коментира поради страх от побой, пише още изданието.

Вестникът припомня, че в писмо до външния министър на страната, Организацията за сигурност и сътрудничество в Европа /ОССЕ/ в лицето на нейния представител за свободата на медиите Миклош Харасти изрази загриженост от "бруталното нападение срещу разследващия журналист Огнян Стефанов и с тревога отбелязва честите атаки срещу журналисти в последните години в България".
Този сайт е възстановен от публично достъпна информация запазена в кеша на Google, пише в сайта opasnite.eu. Сайтът opasnite.eu е реконструиран с информация от кеша на Google и графиката на затворения сайт opasnite.net63.net. Реконструкцията не е 100% идентична що се отнася до подредбата на информационните блокове и имената на подрубриките. Някои от статиите липсват, тъй като кешът на Google не ги е запазил или са вече изтрити, посочват инициаторите. Уточнява се, че авторите на реконструкцията нямат никакво отношение към списването на оригиналния сайт. /БЛИЦ