Цената няма да е единственият критерий при избора на строител за най-голямата поръчка в пътното строителство тази година - за отсечката от Дупница до Благоевград по автомагистрала "Струма". Вече ще се взема предвид опитът на кандидатите, техническите им решения и срокът. Това се вижда от обявената в петък поръчка на Агенцията за пътна инфраструктура (АПИ), съобщава capital.bg.
В досегашните конкурси голямата конкуренция свали цените до нива, които породиха страх, че построяването е възможно само с компромиси в качеството. <br /> <br /> Трасето от около 37 километра и е с индикативна цена 200 млн. лв. без ДДС. Това е и предпоследната голяма магистрална поръчка през идните две години. Освен нея се чака конкурс единствено за отсечката от София до границата със Сърбия при Калотина. Затова и интересът към поръчката за &quot;Струма&quot; се очаква да е голям.<br /> <br /> Обявената процедура е за първия етап, който ще е предварителният подбор на фирмите, които имат капацитета да работят на такъв тип сложни обекти. Срокът за кандидатстване за отсечката е до 17 ч. на 23 април, а получените оферти ще бъдат отворени на следващия ден.<br /> <br /> В обществената поръчка пише, че ще бъдат отсети 8 кандидата. Ако има повече заявители, те ще бъдат подредени по критерий за количество на изпълнените строежи и рехабилитации на пътища през последните 3 години.<br /> <br /> &quot;Паралелно с този процес ще върви процедурата по идейното проектиране. Искаме да направим икономия във времето &ndash; докато се прави идейното проектиране, ние да правим подбора на фирмите, които през лятото, когато са избрани и когато сме готови с идейния проект, ще поканим, за да дадат своята детайлна оферта за това как реално предлагат технически да бъде изпълнен проектът&quot;, обясни министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова. В средата на януари бяха отворени и ценовите оферти за изработване на идеен проект за отсечката. Най-евтината оферта беше на софийската компания &quot;Ню ИТ и инженеринг&quot; - 208 хил. лв. Все още избран победител няма. <br /> <br /> През лятото се очаква да се проведе втората фаза на конкурса. Тогава кандидатите ще бъдат оценявани на базата на икономически най-изгодната оферта, като цената ще има тежест до 50 от 100 възможни точки. <br /> <br /> Максималният срок за строителството е 27 месеца, но компаниите ще могат да предлагат и по-кратки периоди. Така, ако строителството започне през есента, то може да се очаква отсечката Дупница - Благоевград да започне да се ползва през 2015 г.<br />