Пандемията стимулира кибер атаките
Вижте съветите на специалистите по кибер сигурност
В тази ситуация им остана единствено да изпробват възможностите си, дори само от любопитство, в сферата на информационната сигурност.
Появиха се обновени хакерски инструменти и множество скриптове за преодоляване на сигурността. Зачестиха опитите за установяване пароли на безжични устройства, атаки срещу уеб страници, нарушаване дейността на портали и дори атаки срещу държавни и финансови институции.
За съжаление ние – в ролята на потребители – много често сами се поддаваме на кибер атаки и ставаме жертви на финансови престъпления.
Най-популярният в момента метод, който до голяма степен носи и успех на злонамерените потребители, е проникване и кражба на данни, финансови средства или ценни документи, посредством небезизвестния „Фишинг“ (Phishing). Колкото и да се говори за този метод на измама, каквато и политика на повишаване културата на кибер защита да се прилага, винаги се намира потребител, който бива излъган.
Съветите на специалистите по кибер сигурност
За да се защитим сами и да не станем жертва на финансови измами, професионалистите съветват да се научим да разпознаваме фишинг съобщенията.
Вижте как:
Ако получим имейл от името на финансова институция, трябва да се уверим, че:
- НЕ изисква предоставяне на лични данни;
- НЕ призовава към спешни, неотложни действия;
- името на подателя НЕ се различава от имейл адреса му;
- НЯМА правописни грешки, неправилен език или странно форматиране;
- имейлът Е персонализиран и НЕ звучи генерално;
- посочва СЕ конкретна причина за изпращането му.
Професионалистите по кибер сигурност съветват също:
- Да преглеждаме внимателно електронната си поща за изброените по-горе знаци за измама.
- Никога да не предоставяме конфиденциална информация в каквато и да е форма, поискана по имейл.
- Специално да внимаваме, когато използваме мобилно устройство. На него по-трудно се забелязват признаците на фишинг.
- Да не отговаряме на съмнителни имейли.
- Да не отваряме прикачените файлове.
- Да проверяваме накъде водят линковете в имейла, като поставим курсора си върху тях и видим адреса, който се изписва.
- Да изтриваме веднага всички подозрителни съобщения.
- Да не забравяме периодично да изпразним кошчето.
Какво да правим, ако все пак се поддадем?
Когато имаме съмнения за проблем или злоупотреба, незабавно трябва да се свържем с финансовата институция – по телефон, в кол център или в офис. По този начин ще информираме служителите и ще минимизираме щетите, а може и да ги предотвратим.
Последвайте ни