Попълнете търсена ключова дума или фраза

Пловдивчанин се похвали, че взима 15 бона заплата и съжали жестоко

https://blitz.bg/obshtestvo/regioni/plovdivchanin-se-pokhvali-che-vzima-15-bona-zaplata-i-szhali-zhestoko_news705428.html Blitz.bg

Все по-често уволняват служители заради публикации или коментари в социалните мрежи

Уволнени заради публикации или коментари в социалните мрежи - такива случаи стават все по-масови, разказват експерти по трудово право. По техни наблюдения - всеки втори си е имал проблеми в работа заради поведението си в мрежата. 


Къде е границата между личната свобода в социалните мрежи и отговорността към работното място?

Според статистика българите са най-активни във Facebook между 13:00 и 15:00 часа, т.е. в работно време. Данните са на Facebook Bulgaria. Според тях 87% от контактите в социалната мрежа са колеги. Някои хора не подозират до какви последствие може да доведе това.

''Имахме един много интересен случай в Плевен - работодателка разказа, че неин служител споделил, че взима 15 000 лева заплата. Една седмица след това ние провеждахме срещи индивидуални с всеки да обясняваме, че това не е вярно, хората вътре във фирмата се скараха защо един получава една сума, друг получава друга сума.

В работа не го наказали. Но други не се радват на такава толерантност. Машинен оператор от Панагюрище бил принуден да подаде молбата си за напускане заради коментар в мрежата, който според шефа му уронва престижа на фирмата. След това завел дело в съда и го спечелил, защото в Кодекса на труда няма такъв регламент.

Сега фирмата трябва да му изплати 14 000 лева. В дигиталната ера някои фирми вече са намерили подход. В Западна Европа и Щатите всеки служител подписва Етичен кодекс'', казва д-р Тодор Капитанов - експерт по трудово право и национален секретар на КНСБ, цитиран от БНТ.

Такъв има и в компанията, на която Геновева Христова е директор.

''Ако по някакъв начин злонамерено или предумишлено служител уличи компанията в неправда, бихме преди всичко разговаряли с него - какво е довело д отова, какъв е проблемът, защо се е случило преди вече крайната мярка'', смята Христова.

''При нас има такава клауза, че всеки носи отговорност за това, което поства и ако нарушава някакви права за конфиденциалност в корпорацията, човекът може да бъде уволнен принудително'', на мнение е пък Никита Синица, служител в международна компания.

Така проблемът се решава на ниво фирма, защото няма общо законодателство, което да регламентира поведението на служителите в социалните мрежи.

И независимо, че правни основания липсват, от постовете ни в мрежата могат да последват сериозни последствия.

3 Коментара:

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. Вижте нашата политика за бисквитките повече тук.Приемам