Следователите сме най-големите привърженици на идеята, че е необходима съдебна реформа. Това заяви в „Лице в лице“ по  bTV заместник-главният прокурор и шеф на Националната следствена служба Борислав Сарафов. Следователите у нас поискаха да бъдат включени в работните групи, които обсъждат промените.

„Кой, ако не ние, които правоприлагаме всеки ден, знаем, че има нужда от подобряване на условията и правилата, по които работим. Ние най-добре осъзнаваме, че съдебна реформа е необходима – дневният ред на обществото също го налага“, каза шефът на НСлС.
По думите му правителството е дошло на власт със заявката за съдебна реформа, но към момента не се знае кой работи по промените в текстовете. Според него съдебната реформа е многопластов процес, който не включва само закриването на специализираната прокуратура и специализираният съд. 

Според него може да се работи върху поправки в Наказателния кодекс и намаляване на формализма: „Дискусия няма, изживява се като някой съвременен Решильок, който се е скрил някъде, в някоя тъмна стаичка и подготвя законопроекти. Ние, магистратите, искаме да знаем какво се случва, защото върху нас ще бъде възложено прилагането на тези процедури“. 

Сарафов коментира, че има проблем с разследването на обществените поръчки, където има заложен най-висок корупционен потенциал: „Наказателният кодекс е безвъзвратно остарял, той е от далечната 1968 г. Към момента не е уреден статутът на този тип престъпления и доста трудно бихме могли да ги „подпъхнем“ в шаблон на други текстове, които в момента ги има в закона“.  

Относно закриването на спецправосъдието, Сарафов каза, че то има своето място и върши добра работа. Според него, ако тези структури се закрият, започнатите от тях дела ще са безвъзвратно загубени. Той обясни, че по негова информация се предвижда те да бъдат закрити в 6-месечен срок. Шефът на следствието коментира още, че главният прокурор Иван Гешев не е авторитарен тип ръководител.

Попитан каква е причината за тежката катастрофа на АМ „Струма“ с македонски граждани, Срафов обясни: „Липсата на контрол върху автобуса от страна на водача и високата, несъобразена, но не и превишена скорост“.