Служителите на сектор „Пътна полиция“ в Пловдив са настръхнали срещу началничката си Николина Джамбова. Недоволството срещу нея ескалира през последните дни, след като на бул. „Санкт Петербург“ беше прегазен от джип техният колега Делян Палазов. 
В момента нервите на много от момчетата са опънати до краен предел заради многото работа и зачестилите фатални инциденти. И Джамбова, вместо да си гледа службата и да въдворява ред, пътува често дълго в чужбина, за да регистрира камионите на двама мощни превозвачи, упрекнаха началничката си нейни подчинени. Те твърдят, че могат да докажат твърденията си с конкретни данни. Според информацията, с които разполага „Марица“, сред фирмите, на които Джамбова е вършела услуги по регистрация на МПС, са превозваческите фирми ПИМК и „Петко Ангелов БГ“. И двете се занимават с транспорт на товари. Друга фирма на Петко Ангелов “Автобусни превози“ обслужва и няколко от линиите на градския транспорт под тепетата, пише "Марица". 

Според служители на реда шефката на КАТ пътувала много често до Германия. Понякога това се случвало и по два пъти на месец. Компания правела друга дама от ДНСП. Целта на визитите в чужбина била на място да се регистрират новозакупените тирове на двете компании и да им се поставят наши номера, за да не бият те път до България.

Преди години тази дейност се извършваше от редови инспектори по регистрациите, а сега шефката си хареса пътуването и само тя ходи в чужбина, твърдят катаджии. Според предоставените ни данни предишният началник на КАТ Радослав Начев е имал само едно такова пътуване, а по-предишният - Трендафил Новаков, не е ходил да регистрира МПС-та в чужбина нито веднъж. Служебните "екскурзии" на Джамбова секнали едва след назначаването на временния директор на полицията в Пловдив Атанас Илков.

Нейните подчинени се жалват още, че вместо да обръща повече внимание на пътния контрол, тя пренасочвала екипи да пазят паркинга пред ведомството от набезите на крадци от близката Шекер махала. Така примерно от 4 патрула на пътя излизали само два, които да следят за спазването на пътните правила и да въдворяват ред в трафика.

В същото време Пловдив продължава да е на първо място в националната класация по пътнотранспортни произшествия и по брой загинали на пътя.

През последната година изгубиха живота си и двама пловдивски полицаи, работещи по пътния контрол. На 22 април 2016-а на магистрала „Тракия“ край града турски тир уби намясто 41-годишния служител на реда Николай Треновски. Два месеца по-късно пътният полицай Иван Денчев беше ранен, пак на магистралата, след като го блъсна спрян от него бус, даващ на заден. На 13 май т.г. край Лаута бизнес дама с джип прегази фатално 36-годишния катаджия Делян Палазов.   

„Има данни за такива пътувания на началника на КАТ, но те не са толкова чести, колкото се говори. Чувал съм за два такива случая, които са били преди временно да поема ръководството на дирекцията“, коментира пред "Марица“ и.д. директорът на ОД МВР Пловдив комисар Атанас Илков. След официално запитване от вестника той обеща да назначи проверка по случая.


Николина Джамбова: Правя го с министерска заповед
Тези твърдения са толкова грозни, че не зная как да ги коментирам. Откакто съм началник на сектора, съм пътувала два пъти в чужбина за регистрации. Колегите ходят много повече. Там отивам с министерска заповед и обикновено с колежки от ГДНП, но не само с една. Но съм ходила там и с мъже, защото има някои, които ги е страх да пътуват със самолет. Всичко е регламентирано и се прави по закон. Аз съм много малка в тази ситуация. Тази практика е от години. Аз пътувам, когато от ГДНП определят жена. Обикновено тя ми се обажда, за да не пътува с някой мъж. Има не само пловдивски фирми, а и софийски, и други. Те подават заявления до Главна дирекция, а те ни пращат писмо, че ние сме длъжни да организираме регистрацията и да посочим човек от наша страна. Те са хората, които определят правилата и разрешават командировките. А министърът одобрява кой да отиде там. Изискването е това да бъде държавен служител. Аз не мога да пратя някой механик, трябва да е инспектор. Аз също съм инспектор, и то в "Регистрация". Няколко човека се въртят в тези командировки. Все пак трябва да е човек, който знае къде е рамата и двигателят на автомобила, как се поставя табелата.


Шефът на ПИМК: Всичко е напълно законно
Регистрацията на превозни средства в чужбина, когато се купуват от производител, но чисто нови, е напълно законна. Така процедираме от 2012 г. За това подаваме молба до МВР и оттам командироват един офицер от София и един служител от КАТ-Пловдив, на които поемаме командировъчните разходи. Това обясни Илиян Филипов - съсобственик в ПИМК. Той уточни, че тази процедура, при която се дава възможност в чужда страна да се даде регистрационен номер на превозното средство и да се регистрират рама, шаси и двигател, е изключително облекчение за бизнеса. Предимството било както от финансова гледна точка, тъй като се пестели разходи, така и от екологична. Филипов допълни, че заради стагнация в бранша специално ПИМК от година не е купувала и регистрирала нови камиони в чужбина. 

Петко Ангелов: Шефката не е пътувала за мои камиони 
Моята фирма за превоз на товари се обслужва от служители на КАТ от София и Пловдив. Шефката на КАТ не е пътувала да регистрира моите камиони в чужбина.  Дейността е регламентирана от МВР и става със заповед на министъра.