Спаси София от „Спаси София“ – столичани неколкократно са изразявали протеста си срещу идеи на Борис Бонев и необмислените решения, които предлага.

В последните дни обаче общинският съветник успя искрено да разгневи спортната общност. С подкрепата на Бонев, опозицията в СОС блокира възстановяването на стадион „Септември“ от Министерството на младежта и спорта, пише tribune.

Подкрепата на Борис Бонев в случая е парадоксална, защото само няколко дни по-рано той шумно защитаваше тезата, че трябва да се върне на Общината басейна „Червено знаме“ – за да можело тя да го възстановява.

Възстановяването на „Септември“ обаче очевидно няма подобна тежест според „Спаси София“.

А това е само върхът на айсберга от странните идеи за бъдещето на София, лансирани от Бонев и хората около него.

Поредица от спорни идеи…

Едно от най-мащабните недоволства срещу организацията и нейния общински съветник беше в края на 2020 г. от живеещи на улиците „Съборна“, „Патриарх Евтимий“ и „Шишман“ . Хората се изправиха срещу идеята за нов ред на движение и превръщането им в пешеходна зона.

 

БГНЕСБГНЕС

 

Енергичният съветник представи проекта през май, но веднага започнаха да валят жалби към Общината.

От ноември същата година организацията на Борис Бонев води кампания в социалните мрежи и призовава софиянци да гласуват за нейния проект – „Улица за всеки“. Това обаче изкара на улицата живеещи и работещи в центъра.

Протестът обедини хора, живеещи в пресечките на „Съборна“, „Шишман“, „Фритьоф Нансен” и бул. „Патриарх Евтимий”. И за четирите от „Спаси София” имаха проекти за нова организация на движението.

Инициативите на Борис Бонев родиха две нови граждански обединения – „Спаси Съборна” и „София – Център“.

Недоволство у хората в центъра на столицата пробуди и идеята на „Спаси София“ за успоредно паркиране до велоалеята на бул. „Патриарх Евтимий“. Намаляването на паркоместата пък разбуни духовете у родители на ученици в района, както и на нуждаещи се да ползват Първа градска болница.

Бизнесът също скочи. Според недоволните проектите, внесени от „Спаси София“ за затваряне на улиците за автомобили са базирани на неверни данни за броя на преминалите коли и пешеходци.

Жители на столичната улица „Фритьоф Нансен“ пък протестираха срещу проект улицата, която сега е еднопосочна да стане двупосочна.

Друга идея на Борис Бонев, която разпали протести, беше свързана с разширяването на обхвата и времетраенето на зоните за платено паркиране.

Едно от исканията му беше през работните дни синята зона да трае не до 19:30 ч., както е в момента, с час повече - до 20:30 ч. Предлага се също да се въведе зона в неделя между 10:00 и 18:00 ч. По отношение на зелената зона докладът предвижда тя да функционира и в събота между 10:00 и 18:00 ч.

Вълна недоволство предизвика и това, че Борис Бонев, както и БСП и ДБ блокираха доклада за разширение на метрото до Симеоновския лифт.

 

БГНЕСБГНЕС

 

„Да се стига с метро до лифта за Витоша не е просто поредното разширение на метрото, а осигуряване на бърз и екологичен достъп до планината“, реагира тогава Силвия Христова - председател на Комисията по устройство на територията и архитектурата в СОС.

Остана неясна причината за желанието за блокиране на масовия и лесен достъп до планината на жителите и гостите на столицата. Още повече, че това е линия, която биха използвали някои от новите жилищни обекти след Околовръстното.

Още преди местните избори, столичани станаха и свидетели на една нелепа акция с участието на Борис Бонев.

Тогава трима кандидат-кметове – Мая Манолова, Борис Бонев от „Спаси София“ и Борислав Игнатов от „Демократична България“ седнаха доволни в инвалидни колички, в акция организирана от поддръжниците на Манолова.

 

БГНЕСБГНЕС

 

Тримата охотно позираха на общи снимки и се впуснаха в критики към начина, по който се управлява София. Цялата акция в колички обаче сякаш не постигна резултатите, които ѝ бяха възлагани. Вместо това повечето свидетели я възприеха като проява на изключително лош вкус.