Проблемът със старите  автомобили е трансграничен  и с него трябва да се заеме Европейската комисия, която да създаде обща регулация за целия ЕС. Ако един автомобил не отговаря на техническите изискванията за движение в дадена страна от общността, той да не може да се движи и в останалите страни от ЕС. Тази позиция изрази пред "Дарик" министърът на околната среда и водите Нено Димов.

Според него по този начин процесът на масово прехвърляне на стари автомобили от Западна в Източна Европа ще бъде прекъснат. По повод думите на президента Румен Радев към депутатие, че българите притежават стари автомобили, не защото не са отговорни към природата, а защото са бедни и не могат да си купяат нови, Нено Димов каза, че връзката между качеството на околната среда и бедността е директна и че проблемът със старите автомобили е колкото екологичен, толкова и социален.

"Има пряка връзка между качеството на околната среда и бедността. Неслучайно най-замърсеният град е Видин и въобще много от замърсените градове от гледна точка на фини прахови частици са в Северозападна България. Връзката е директна. Този проблем колкото е екологичен, може би два пъти повече е социален. От друга страна, обаче трябва да си даваме сметка, че по всички проучвания замърсяването на въздуха води до определена заболеваемост. Така че ние не можем да поставим от едната страна бедността, а от другата страна здравето. Трябва да се търси балансиран подход", каза Димов. Министърът подчерта и промяната, която има по отношение на колите в няколко посоки - с данъка за старите коли, който се увеличава с между 20 и 30 на сто, но в реално измерение е много малък, защото старите коли са с нисък данък; промяната на екотаксите, направена по-рано, направената промяна в наредба за отпадъците, с която да се направи опит да се намалят кражбите на катализатори.

Министърът припомни и инициативата, която лансира още след края на европрдседателството: "ЕК да се заеме на ниво ЕС с движението на колите, които не отговарят на определени изисквания в дадена държава. Когато една кола не може да се движи свободно в Германия, както и германското правителство иска от производителите тя да бъде ремонтирана, така че да е годна за Германия, същите тези производители да я оправят да е годна и за България, не просто да я изнасят насам. Това е наднационален, трансграничен проблем в рамките на Европа", каза той.

Министър Димов каза, че освен Полша и Словакия, които са станали съвносители, още девет държави са подкрепили идеята и изискали от Комисията. 2019-а е година на избори и трудно би се прокарало, но предложението е направено, каза Нено Димов.