Завърши редовното заседание на правителството. Приети са решения за законодателната програма на кабинета до края на годината, както и две предложения за награждаване с ордени на двама души във връзка са навършването им на кръгли годишнини.
Извършена е кадрова промяна в Държавната агенция за защита на детето, утвърден е и почетен консул на Република Мавриций у нас.<br /> <br /> Всички решения на правителството от днешното заседание:<br /> <br /> <strong>Виолина Маринова ще бъде удостоена с орден &bdquo;Стара планина&rdquo;, проф. Константин Жалов &ndash; със &bdquo;Св. Св. Кирил и Методий&rdquo;<br /> <br /> </strong>Правителството предлага на Президента на Република България да удостои с орден &bdquo;Стара планина&rdquo; &ndash; първа степен, председателя на Управителния съвет и главен изпълнителен директор на &bdquo;Банка ДСК&rdquo; АД Виолина Маринова за изключителния й принос за укрепването и реформирането на българската банкова система. Предложението е подкрепено от управителя на БНБ Иван Искров.<br /> През м. август Виолина Маринова навършва 60 години. Има повече от 40 г. опит в банковото дело (изцяло в Банка ДСК), започвайки през 1971 г. като счетоводител и преминавайки през цялата йерархична стълбица, за да бъде избрана за главен изпълнителен директор през 2004 г.<br /> Виолина Маринова има огромен личен принос в преобразуването на старомодната кредитно-спестовна институция в универсална търговска банка и така допринася както за укрепването и реформирането на банковата система като цяло, така и за поставянето й върху основите на европейските правила. Ползва се с изключителен авторитет сред банковата общност у нас, намерил израз в избора й за председател на УС на Асоциацията на банките в България в периода 2008-2011 г. Към момента продължава да допринася за успешната работа на АББ като един от членовете на нейния управителен съвет.<br /> Виолина Маринова е изтъкнат общественик и спомоществовател като на член на настоятелството на ДМТ &bdquo;Стефан Македонски&rdquo; и председател на УС на фондация &bdquo;Атанас Буров&rdquo;.<br /> С друго решение правителството предлага на Президента да награди проф. Константин Жалов с орден &bdquo;Св. Св. Кирил и Методий&rdquo; - първа степен за големите му заслуги му към България в областта на науката и спорта.<br /> Константин Жалов е роден на 31 май 1928 г. в София. През 1952 г. се дипломира с две специалности във Висшето училище за физическа култура &ndash; учител по физическо възпитание и треньор по лека атлетика. В периода от 1952 г. до 2000 г. е преподавател във ВИФ (НСА), като през 1971 г. става доцент, две години по-късно &ndash; кандидат на педагогическите науки, а през 1988 г. &ndash; професор. Сред неговите възпитаници са Диана Йоргова &ndash; първата българска състезателка, която влиза в шестицата на олимпийските игри в скока на дължина (1964 г.), Георги Стойковски &ndash; първият български европейски шампион в дисциплината &bdquo;троен скок&rdquo; (1966 г.), както и рекордьорите в дисциплините скок на височина, троен скок и овчарски скок Евгени Йорданов, Димитър Хлебаров, Додю Патарински и Любен Гургушинов.<br /> През 1965 г. Константин Жалов е удостоен със званието &bdquo;Заслужил треньор по лека атлетика&rdquo;, а двадесет години по- късно и със званието &bdquo;Заслужил деятел на физическата култура&rdquo;.<br /> Проф. Жалов е участвал като лектор и в много международни семинари. Той е взел участие с научни доклади в над 80 конгреса и конференции в България и в чужбина. Научната му дейност е свързана с 260 научни труда, сред които пет монографии и 18 книги. Научен ръководител и консултант е на 16 успешно защитили докторанти.<br /> Освен с треньорска и научна дейност, г-н Жалов се занимава и с обществена дейност. Той е бил заместник-председател на българската федерация по лека атлетика, член на БОК, дълги години е бил председател на журито в детското телевизионно предаване по БНТ &bdquo;Бързи, смели, сръчни&rdquo;.<br /> <br /> <br /> <strong>Създаден е Съвет по децентрализация на държавното управление<br /> <br /> </strong>Правителството създаде Съвет по децентрализация на държавното управление като постоянно действащ консултативен орган към Министерския съвет, който ще координира изпълнението на Стратегията за децентрализация. За негов председател е определен министърът на регионалното развитие. Членове са заместник-министри, областни управители и представители на Националното сдружение на общините в Република България.<br /> Процесът на децентрализация цели постигане на оптимално разпределение на правомощия и ресурси между различните нива на управление за предоставяне на по-качествени услуги на гражданите.<br /> С постановлението се променя и съставът на Съвета за административна реформа. Неговата работа вече ще се ръководи от заместник министър-председателя по икономическото развитие.<br /> Постановлението се приема в изпълнение на Стабилизационните и неотложни мерки за подобряване на социалното положение на българските граждани, на бизнес средата и за демократизиране на управлението, приети с Решение на 42-ото Народно събрание.<br /> <br /> <br /> <strong>Ева Жечева е определена за председател на ДАЗД<br /> <br /> </strong>Правителството освободи Калин Каменов като председател на Държавната агенция за закрила на детето. Работата на агенцията ще бъде ръководена от Ева Жечева, която вече е оглавявала държавната структура в периода 2001-2002 г.<br /> Ева Жечева е родена през 1959 г. Магистър е по български език и литература от ВТУ &bdquo;Св. Св. Кирил и Методий&rdquo;. От години работи в областта на защитата на правата на децата, спазването на стандартите на социалните услуги за деца и за хора с увреждания. Участвала е в разработването на проекти на нормативни актове в областта на закрилата на детето и социалното подпомагане, в подготовката и реализирането на проекти и програми в тази сфера.<br /> <br /> <br /> <strong>Определен е нов ръководител на Националното координационно звено по Финансовия механизъм на ЕИП и по Норвежката програма за сътрудничество<br /> <br /> </strong>Правителството определи директора на дирекция &bdquo;Мониторинг на средствата от Европейския съюз&rdquo; в администрацията на Министерския съвет за ръководител на Националното координационно звено по Финансовия механизъм на ЕИП и по Норвежката програма за сътрудничество за икономически растеж и устойчиво развитие в България.<br /> Досега тази функция се изпълняваше от министъра по управление на средствата от ЕС &ndash; длъжност, която не съществува в новата структура на правителството.<br /> Определянето на ръководител на НКЗ е от особена важност за осигуряване на устойчивост в управлението и ефективно изпълнение на програмите по двата финансови механизма. Тяхната цел е да допринесат за намаляване на икономическите и социални различия в ЕИП и да укрепят двустранните отношения между България и държавите донори &ndash; Исландия, Лихтенщайн и Норвегия.<br /> <br /> <strong>Правителството утвърди разходите за командировки за първото тримесечие на 2013 г.<br /> <br /> </strong>Правителството утвърди разходите за командировки в страната за първото тримесечие на 2013 г. на министрите, заместник-министрите, областните управители и на органите към Министерския съвет.<br /> За командировки на министрите и заместник-министрите в страната са изразходвани общо 2770 лв., за командировки на председателите на държавни агенции и техните заместници &ndash; 970 лв., за командировки на председатели и членове на държавни комисии &ndash; 805 лв., и за командировки на областни управители &ndash; 3761,10 лв.<br /> <br /> <br /> <strong>Учредено е право на строеж за изграждането на електропровод<br /> <br /> </strong>Правителството учреди възмездно безсрочно право на строеж в полза на &bdquo;НЕК&rdquo; ЕАД върху части от имот &ndash; публична държавна собственост, за изграждане на електропровод 110 Kv между подстанциите &bdquo;Марек&ldquo; и &bdquo;Самоков&ldquo;.<br /> Имотът се намира в землището на с. Клисура, община Самоков, и е с площ от 7,7 дка.<br /> Изграждането на електропровода е в съответствие с енергийната стратегия на България.<br /> <br /> <br /> <strong>Хората с увреждания ще имат улеснен достъп до инспекцията по труда в Търговище<br /> <br /> </strong>Правителството предостави на ИА &bdquo;Главна инспекция по труда&rdquo; за нуждите на регионалното й звено в Търговище офис от 40 кв. м в административната сграда на ул. &bdquo;Стефан Караджа&ldquo; №1 в града. Помещението ще бъде използвано за осигуряване на свободен достъп на хората с увреждания до сградата, в която се помещава местната дирекция &bdquo;Инспекция по труда&rdquo;.<br /> С друго решение от публична в частна държавна собственост беше променен статутът на имот, предоставен за управление на Национална компания &bdquo;Железопътна инфраструктура&ldquo;. Имотът се намира в Северната промишлена зона на Видин и представлява сграда за енергопроизводство със застроена площ от 33 кв. м.<br /> Аналогично решение беше прието по отношение на имот във Варна, който е с отпаднала нужда за МВР. Имотът е двуетажна сграда, построена през 1932 г., на ул. &bdquo;Кап. Иван Томов&rdquo; №8. Към момента от нея се използва само първият етаж &ndash; за склад и дърводелска работилница, но състоянието й не отговаря на техническите изисквания за безопасна експлоатация. Земята, върху която е построена сградата, е собственост на &bdquo;Параходство БМФ&rdquo; АД.<br /> <br /> <br /> <strong>Република Мавриций открива почетно консулство в България<br /> <br /> </strong>Правителството даде съгласието си Република Мавриций да открие почетно консулство у нас със седалище в София и с консулски окръг, обхващащ територията на България.<br /> Функциите на почетен консул на Мавриций ще бъдат изпълнявани от Христо Илиев, председател на Съвета на директорите на холдингова компания &bdquo;AG Capital&rdquo; и изпълнителен директор на &bdquo;BDL Asset Management&rdquo;.<br /> Откриването на почетно консулство и назначаването на г-н Илиев за почетен консул ще спомогне за развитието на икономическите и културни връзки между България и Мавриций и за привличането на чуждестранни инвестиции в страната ни.<br /> <br /> <br /> <strong>В България ще функционира Център за изследване, изграждане и усъвършенстване на способности на НАТО за управление на кризи<br /> <br /> </strong>Правителството одобри проектите на два меморандума за разбирателство &ndash; оперативен и функционален, между министерствата на отбраната на България, Гърция и Полша, свързани с изграждането, администрирането и функционирането на Център за изследване, изграждане и усъвършенстване на способности на НАТО за управление на кризи и реагиране при бедствия. Страна по функционалния меморандум е и Щабът на Върховния командващ на Съюзното командване на НАТО по трансформацията, който е натоварен да координира взаимодействието и взаимовръзките между всички подобни центрове. Оперативният меморандум ще бъде подписан при условието на последваща ратификация.<br /> Изграждането на Центъра е декларирано от България на срещата на върха на НАТО в Чикаго като част от проектите от инициативата &bdquo;Интелигентна отбрана&rdquo;. В качеството си на страна-домакин, България осигурява първоначалното финансиране, логистично осигуряване и инфраструктура за изграждането на Центъра. Като подготвителен етап, през 2012 г. правителството създаде Център за изследване, изграждане и усъвършенстване на способности на НАТО за управление на кризи и реагиране при бедствия като юридическо лице по чл. 60 от Закона за администрацията, второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на отбраната. След акредитирането му от Алианса, разходите за неговото функциониране ще се разпределят на пропорционален принцип между спонсориращите страни.<br /> Мисията на Центъра е чрез съвместно партньорство да служи като катализатор за усъвършенстване на способностите на НАТО, страните-членки и партньорите в областта на управлението на кризи и реагирането при бедствия.<br /> <br /> <br /> <strong>Одобрени са резултатите от заседание на ЕКОФИН<br /> </strong><br /> Правителството одобри резултатите от проведеното на 9 юли т. г. заседание на Съвета на Европейския съюз по икономически и финансови въпроси (ЕКОФИН).<br /> Съветът прие специфичните препоръки за отделните държави-членки, утвърдени от Европейския съвет на 27 и 28 юни, с което завърши тазгодишният Европейски семестър. Финансовите министри обсъдиха последващите действия след Европейския съвет като обърнаха внимание върху предложените от Европейската комисия и Европейската инвестиционна банка инструменти за подкрепа на достъпа на малки и средни предприятия до финансиране и бъдещото развитие на Икономическия и паричен съюз на ЕС.<br /> На заседанието беше представена работната програма на Литовското председателство. Сред основните й приоритети са прилагане на реформите в областта на икономическото управление, продължаване на работата по изграждането на банковия съюз и фокусирането върху мерки, насочени към борба с данъчните измами и укриването на данъци.<br /> ЕКОФИН одобри увеличение на бюджета на ЕС за 2013 г. със 7,3 млрд. евро с цел покриване на нуждите от плащания. Прието беше решение Латвия да приеме еврото като собствена парична единица от 1 януари 2014 г. В рамките на дневния ред бяха обсъдени последващите действия след срещата на заместник-министрите на финансите от Г-20, състояла се в Санкт Петербург на 6 и 7 юни 2013 г. Одобрен беше мандат за срещата на финансовите министри и управителите на централните банки на страните от Г-20 на 19 и 20 юли в Москва.<br /> <br /> <strong>В законодателната програма на правителството до края на 2013 г. са включени 83 проекта<br /> <br /> </strong>83 проекта на закони са включени в законодателната програма на правителството за периода до края на 2013 г. От тях осем са ратификации на международни споразумения, меморандуми и договори, 11 са проектите на нови закони, а останалите &ndash; за изменение и допълнение на съществуващи.<br /> Още през лятото министърът на икономиката ще внесе за разглеждане законопроект за туризма, министърът на околната среда и водите &ndash; за ограничаване на изменението на климата, а министърът на земеделието и храните &ndash; за защита на растенията. За м. септември са предвиден нов закон за МВР, както и за представителите по индустриална собственост. Законопроектите за държавния бюджет, за бюджетите на ДОО и на НЗОК за 2014 г. и предложенията за промени в данъчните закони ще бъдат гледани от кабинета през септември-октомври.<br /> До края на годината ще бъдат изготвени също проекти на закони за училищното образование и предучилищното възпитание и подготовка, за опазване на селскостопанското и хидромелиоративното имущество и за браншовите организации в земеделието.<br /> В законодателната програма на кабинета са включени също законопроекти за изменение и допълнение на законите за обществените поръчки, за лекарствените продукти в хуманната медицина, за електронните съобщения, за пътищата, за водите, за отбраната и въоръжените сили, за младежта, за митниците, за опазване на земеделските земи, за професионалното образование и обучение, за акцизите и данъчните складове, за подпомагане на земеделските производители и др.<br /> <br /> <br /> В<strong> Закона за електронните съобщения се отстраняват несъответствия с европейското право<br /> <br /> </strong>Правителството одобри и предлага на Народното събрание да приеме проект на Закон за изменение и допълнение на Закона за електронните съобщения.<br /> Законопроектът е изготвен в изпълнение на ангажиментите на България като член на Европейския съюз за въвеждане на мерки по прилагането на Регламент (ЕС) №531/2012 относно роуминга в обществени мобилни съобщителни мрежи в рамките на Съюза. Той съдържа също изменения и допълнения с оглед отстраняването на несъответствия с европейското право в областта на електронните съобщения, свързани с налагането на санкции от националния регулаторен орган.<br /> Предложените промени включват определянето на ефективни, пропорционални и възпиращи санкции, приложими при нарушаване на разпоредби на регламента за роуминга. Целта е да се постигне възпиращо нарушенията действие предвид важността на поставените цели по отношение на развитието на общо мобилно пространство в Европа и на защитата на интересите на потребителите.<br /> С друга промяна Комисията за регулиране на съобщенията с решение може да изиска от предприятието да преустанови неизпълнението незабавно или в рамките на подходящ срок. С решението си Комисията може да даде задължителни указания за отстраняване на неизпълнението и/или неговите последици и привеждане на дейността на предприятието в съответствие с изискванията на европейските директиви. Едновременно с това се предвижда санкция, ако предприятието не изпълни такова наложено временно задължение.<br /> <br /> <br /> <strong>Одобрени са промени в Правилника за прилагане на Закона за интеграция на хората с увреждания<br /> <br /> </strong>С промени в Правилника за прилагане на Закона за интеграция на хората с увреждания правителството разшири кръга на национално представителните организации на и за хората с увреждания, които изплащат целевите помощи за придружители. Към техния списък е добаван Центърът за психологически изследвания, който ще има възможност да разпределя средства до 10 часа годишно за придружител на трудно подвижни лица с над 90 на сто трайно намалена работоспособност.<br /> С други промени се въвеждат облекчения по отношение на регулаторните режими за бизнеса. Те се отнасят до съкращаване на сроковете за издаване на заповеди за вписване или за отказ за вписване в регистъра на специализираните предприятия и кооперации на хората с увреждания.<br /> С постановлението се отстраняват установени пропуски при преглед на нормативните документи с оглед синхронизиране на текстовете на Правилника със Закона за интеграция на хората с увреждания, Наредбата за пенсиите и осигурителния стаж и действащото счетоводно и данъчно законодателство.<br /> <br /> <br /> <br /> <strong>Министърът на икономиката и енергетиката ще има петима заместници<br /> <br /> </strong>С промени в Устройствения правилник на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма правителството реши министърът на икономиката и енергетиката да има петима заместници. В момента те са четирима.<br /> Промяната се прави за обезпечаване на изпълнението на политическата програма на правителството и необходимостта от засилване на управленския екип при разработването и прилагането на нови политики. Увеличението е за сметка на броя на съветниците, експертите и техническите сътрудници в политическия кабинет.<br /> Останалите изменения са технически и отразяват преобразуването на МИЕТ в МИЕ.<br /> <br /> <br /> <strong>Правителството прие планове за развитие на шестте региона в България<br /> <br /> </strong>Правителството прие регионални планове за развитие на шестте региона в България &ndash; Северозападен, Северен централен, Североизточен, Югозападен, Южен централен и Югоизточен. Те са за периода 2014-2020 г. и са част от пакета документи за стратегическо планиране на регионалното развитие, определящи визията, средносрочните цели и приоритети за устойчиво и интегрирано регионално и местно развитие на територията на района при запазване на регионалната идентичност, културно богатство и многообразие, в съответствие с европейските и националните цели на регионалната политика и съобразно специфичните характеристики и потенциал за развитие на районите. Седемгодишният период, за който се разработват плановете, съвпадат с програмния период на кохезионната политика и структурните инструменти в ЕС.<br /> Във визията и стратегията за Югозападния регион е залегнал стремежът за достигане на средно ниво на социално-икономическо развитие в ЕС чрез интелигентен, устойчив, приобщаващ и щадящ природната среда растеж. Стратегическите цели обхващат основните аспекти на сближаване &ndash; икономическо, социално и териториално. Те са доразвити на ниво основни приоритети, насочени към повишаване на конкурентоспособността на регионалната икономика, развитие на техническата инфраструктура, опазване на околната среда, развитие на човешките ресурси и подобряване на жизнената среда в населените места, развитие на сътрудничеството и партньорството.<br /> Стратегическите цели за Югоизточния регион са насочени към оползотворяване специфичния потенциал на района за развитие на устойчиви форми на туризъм. Стимулиране на традиционните културни и творчески индустрии е пряко свързано с повишаване културното равнище, качеството на живот и имидж на района. Важен приоритет за развитие е интегрираната морска политика с акцент опазване българската акватория на Черно море и развитие на морското дело и рибарството. Той ще бъде подкрепен в посока на морското пространствено планиране, интегриран морски надзор и проучвания, обмен на добри практики и засилване на диалога на международно равнище. От особено важно значение за района е подобряване свързаността му в национален и международен план чрез доизграждане и модернизация на регионалната пътна инфраструктура.<br /> Във визията за развитие на Северозападния район е залегнал стремежът за преодоляване на същественото социално-икономическо изоставане и сериозните структурни и демографски проблеми чрез подходящи инвестиции в свързващата инфраструктура и укрепване на потенциала за растеж, създаващи предпоставки за догонващо развитие в национален и европейски мащаб. Стратегическите цели са насочени към развитие на конкурентоспособна икономика чрез насърчаване на вътрешния потенциал, създаване на по-добра бизнес среда и насърчаване на икономическия растеж в района, иновациите и ресурсната ефективност; съхранение и развитие на човешкия капитал и подобряване на териториалната устойчивост и свързаност чрез развитие на инфраструктура и вътрешна свързаност на района; опазване на околната среда и биоразнообразието. Стратегическата част на Регионалния план за развитие е съобразена с приоритетите на Дунавската стратегия на ЕС, в рамките на които се търсят съвместни дейности и проекти на дунавските държави, свързани с подобряване на достъпността, транспортните връзки и комуникации по и към Дунава, туризъм, култура, мултикултурен диалог и съхраняване на регионалната идентичност и богатото културно наследство.<br /> Стратегическите цели на регионалната политика в Североизточния регион са насочени в няколко сфери: развитие на пътната и ж.п. инфраструктура на Общоевропейските транспортни коридори VII, VIII, IX и ТРАСЕКА &ndash; доизграждане на АМ &bdquo; Хемус&ldquo;, изграждане на скоростни пътища Русе-Шумен, Варна-Дуранкулак и АМ &bdquo; Черно море&ldquo;, Пристанище Варна като основен логистичен център за връзка; подкрепа за икономиката, свързана с морето в съответствие с консолидираните приоритети на програмата за Черноморския регион и изискванията на Интегрираната морска политика на ЕС и нейния екологичен стълб &ndash; Рамковата директива за морски стратегии на ЕС; развитие на научната инфраструктура, технологични паркове и офиси за технологичен трансфер; развитие на туризма и във вътрешността на района на база природно и културно наследство и обогатяване на туристическите продукти; развитие на аграрния сектор, подобряване на конкурентоспособността на селскостопанското производство и активизиране на селските райони; териториално развитие и сближаване чрез разширяване на трансграничното, междурегионалното и транснационалното сътрудничество, утвърждаване на Варна като град с транснационално значение според европейската класификация на урбанистични ядра с потенциали за включване в категория на градове с общоевропейско значение.<br /> Целите по отношение на Северен централен регион са насочени към стимулиране на социално-икономическото развитие на най-изостаналите общини и населени места, като по този начин ще се намалят вътрешнорегионалните различия и ще се даде тласък на цялостното развитие на района. Усилията за постигане на по-доброто развитие на района са фокусирани най-вече в предоставяне на оптимални условия за бизнес с акцент върху малките и средните предприятия, разнообразяване на икономиката в селските райони и генериране на приходи от по-висока добавена стойност на селскостопанската продукция. Ще може да се развие силен туристически сектор, основан на богатото природно и културно наследство и стимулиране на специфични за района видове туризъм, изграждане на коридори с национална и общо европейска значимост.<br /> Стратегическите цели на плана за Южен централен регион обхващат основните аспекти на сближаване &ndash; икономическо, социално и териториално, като са съобразени със специфичните особености на района и с неговия потенциал в областта на малкия и средния бизнес, различните форми на туризъм (екотуризъм, исторически, балнеоложки, селски и др. ), трансгранично сътрудничество, богатото биоразнообразие и пътната мрежа. Реконструкцията и модернизацията на републиканска пътна мрежа ще подобри свързаността на района в национален и международен план, като от особено значение са пътищата Пловдив-Смолян-Рудозем-Ксанти, Кърджали-Подкова-Маказа-Комотини, Церово-Септември-Велинград-Якоруда-Гоце Делчев, Гоце Делчев-Смолян-Кърджали-Бургас.<br /> Реализацията на предвидените в регионалните планове за развитие мерки и дейности в различни сектори ще съдейства за създаване на по-добри условия за балансирано и устойчиво социално-икономическо и териториално развитие на регионите, преодоляване на съществуващите междурегионални различия и вътрешнорегионални диспропорции, подобряване на инвестиционния климат и постигане на по-високо качество на живот.<br /> <br /> <br /> <br /> <strong>Разпределени са функциите между министерствата на регионалното развитие и на инвестиционното проектиране<br /> <br /> </strong>Правителството прие устройствени правилници на Министерството на регионалното развитие и на Министерството на инвестиционното проектиране. С постановлението се определят функциите и се уреждат правоотношенията във връзка с преобразуването на Министерството на регионалното развитие и благоустройството в Министерство на регионалното развитие (МРР) и създаването на Министерство на инвестиционното проектиране (МИП).<br /> На МИП и МРР се възлагат съвместни функции по провеждане на държавната политика по устройственото планиране на територията и инвестиционното проектиране, произтичащи от промените в Закона за устройство на територията. Министърът на регионалното развитие ще ръководи осъществяването на държавната политика по устройство на територията, ще координира дейността на централните и териториалните органи на изпълнителна власт, на органите на местното самоуправление и местната администрация, и ще извършва методическо ръководство и упражнява контрол върху цялостната дейност по устройство на територията. Министърът на инвестиционното проектиране ще осъществява методично ръководство и контрол върху дейността на участниците в инвестиционния процес, както и на дейностите по разрешаване на строителството, приемането и въвеждането в експлоатация на готовите строежи. От функциите на досегашното МРРБ към МИП преминават дейностите по разработването на нормативни актове в областта на проектирането, изпълнението, експлоатацията и разрушаването на строежите и тяхното хармонизиране с правото на Европейския съюз с оглед създаване на условия за изграждането на безопасни, енергоефективни и достъпни строежи с устойчиво използване на природните ресурси, дейностите по оценяване на съответствието на строителните продукти, държавната жилищна политика, строителния контрол, кадастъра, геодезията и картографията.<br /> Устройственият правилник на МРР урежда функциите, структурата и организацията на работа на администрацията на министерството, правомощията на министъра на регионалното развитие като орган на изпълнителната власт, провеждащ държавната политика в областта на регионалното развитие. Второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на регионалното развитие е Агенция &bdquo;Пътна инфраструктура&rdquo;. Общата численост на персонала в МРР ще бъде 584 бройки, а на АПИ &ndash; 1523 бройки, което е с 67 по-малко от числеността към момента на преобразуваното МРРБ. Общото намаление на числеността на персонала на МРР е формирано от 3,59% реално съкращение на персонала и от 7,6% прехвърлени щатни бройки на Министерството на инвестиционното проектиране.<br /> Устройственият правилник на МИП урежда функциите, структурата и организацията на работа на администрацията на министерството, правомощията на министъра на инвестиционното проектиране като орган на изпълнителната власт, провеждащ държавната политика в областта на инвестиционното проектиране. Второстепенни разпоредители с бюджетни кредити към министъра на инвестиционното проектиране са Агенцията по геодезия, картография и кадастър и Дирекцията за национален строителен контрол. Общата численост на персонала е 125 щатни бройки, осигурена за сметка на останалите министерства.<br /> В постановлението за приемане на устройствените правилници са регламентирани отношенията във връзка с осигуряването на финансиране, правоотношенията със служителите, предаване на документацията и архива във връзка с дейностите, които преминават от МРР към МИП.<br /> <br /> <br /> <strong>Промени в Правилника за прилагане на Закона за МВР отразяват трансформирането на ГДБОП<br /> <br /> </strong>Правителството одобри изменения в Правилника за прилагане на Закона за МВР. Те отразяват последните промени в законодателството, с които ГД &bdquo;Борба с организираната престъпност&rdquo; беше извадена от структурата на МВР и интегрирана в ДАНС.<br /> С редакционни текстове се въвежда по-голяма прецизност по отношение на функциите на главните дирекции и се отстраняват констатирани неточности в някои от разпоредбите.<br /> Проектът на постановление и мотивите към него бяха публикувани за обсъждане в интернет страницата на МВР.<br /> <br /> <br /> <strong>Правителството прие управленската си програма<br /> <br /> </strong>Министерският съвет прие програмата &bdquo;Държавност, развитие, справедливост &ndash; икономически и социални приоритети на правителството на Република България&ldquo;.<br /> Програмата съдържа конкретни мерки и намерения в три основни направления &ndash; икономическо възстановяване и насърчаване на предприемачеството; заетост, солидарност и социална справедливост; укрепване на държавността.<br /> Реализацията на управленската програма ще стабилизира икономическата ситуация в страната и ще отвори път за по-нататъшно изграждане на конкурентна икономика и създаване на повече възможности държавата да води активни социални политики.<br /> <br /> <br />