Един позабравен, но очевидно добре платен социолог, пробутва в услужливи медии тези дни някакви несвързани версии за участието в евроизборите на председателя на ДПС Мустафа Карадайъ и депутата и издател на „Телеграф медиа“ Делян Пеевски, отбелязва в актуален коментар "Монитор".

Доц. Цветозар Томов, който е бивш говорител на ЦИК, преднамерено обяви за неправилно решението на избирателната комисия да приеме отказа на двамата от евролистата след вота. Нещо повече, той обвини ЦИК в изборна измама.

„Личното ми мнение е, че комисията не може да пренарежда листите и трябва да впише избраните евродепутати. Ако един избран евродепутат иска да се откаже, първо трябва да бъде избран, а след това да се откаже пред Европарламента. Решението на ЦИК е такова, но то не е правилно”, заяви Цветозар Томов пред bTV.

Явно поканен в студиото, за да каже точно това, след като още преди няколко дни поръчковият социолог изрази личното си мнение и пред червения официоз „Дума“, Томов с охота се впусна в размисли и за избора на Радан Кънев за евродепутат, опонирайки на колегата си Михаил Мирчев. Направи впечатление обаче, че личното му мнение в този случай е пропито със симпатия.

Платеният социолог Цветозар Томов от години питае негативно отношение към издателя на „Телеграф медиа“ и даже стана причина през 2013 г. вестниците „Телеграф“, „Монитор“, „Политика“, „Борба“ и „Меридиан мач“ да излязат с отворено писмо, след като по абсолютно недопустим и скандален начин социологът призова, отново от ефира на bTV, зрителите да не купуват тези издания, както и да не купуват рекламираните чрез изданията стоки на рекламодателите.

“Във връзка с това категорично заявяваме, че е абсолютно недопустимо в медийното пространство, чрез една от телевизиите в страната, да се допуска отправяне на призиви, насочени към възпрепятстване на търговската дейност и увреждане на доброто име на един български издател. Абсолютно недопустимо е от телевизионния ефир да се отправят призиви за бойкотиране на което и да е печатно издание, а още повече на едни от най-тиражните вестници като „Телеграф”, „Монитор” и „Политика”, както и да се бойкотират стоките, рекламирани в същите издания”, заявиха от изданията в отвореното си писмо тогава.

Опитите на Томов да срине доброто име на издателя ни и да дискредитира вестници, доказали се във времето като безпристрастни съдници на олигарсите и разкриващи непрекъснато игрите на задкулисието, не датират отдавна. Само преди няколко години неговата агенция получаваше пари, за да списва постоянна страница в седмичника „Политика“, а социологът даваше с ищах интервюта в изданията, които изненадващо намрази.

За човек, ясно показал, че личното му мнение се обуславя от възможността да прави платени прогнози и анализи, въпросният социолог е събеседник, към когото медиите с лична професионална хигиена би трябвало да се въздържат. Но това в крайна сметка е лично решение.