Мъдрят идея за тол системата, която ще облекчи и дневния трафик по магистралите
“Може да се помисли за различни тарифи – една през нощта, втора през деня и трета през уикенда”, уточни Вебер на форум “Стратегическа инфраструктура и инвестиции в България през 2018 г.”. Идеята е по-ниската тарифа през нощта да облекчи дневния трафик по магистралите и да спомогне за намаляване на катастрофите в пиковите часове.
Вебер предлага още сателитно базирана система, която да се засича изминатия от автомобила пробег и собственикът му да плаща на километър. За целта трябва да се изградят метални естакади по магистралите. По думите му трябва да се вземат още много решения по изграждането на тол системата, но не се ангажира с конкретен срок за това.
“На влизане в страната забелязах, че пътищата ви бяха изчистени, купих си винетка и всичко беше наред”, каза още директорът на “Капш”.
Магистралите “Хемус” и “Русе – Велико Търново” са приоритет на Агенция “Пътна инфраструктура” през 2018 г., заяви председателят й Дончо Атанасов по време на форума.
“През март трябва да започне строителството на 10-километрова отсечка Ябланица – Боаза, като целият участък от магистралата, който трябва да се рехабилитира, е 50 км”, уточни Атанасов. По думите му до края на годината трябва да стартират тръжните процедури за строителство на 135 км от магистралата “Русе – В. Търново”. Друг приоритет е Лот 3.2 от “Струма”, като в момента има жалба по ОВОС на участъка, но това не би трябвало да забави стартирането на строителството, уточни той.
Други проекти, които се очаква да стартират през годината са 167 км от Видин – Ботевград, участъкът от Калотина до Драгоман (14,5 км) за него предстои да бъде обявен търг през септември, а цената е 141,7 млн. лв. без ДДС с финансиране по механизма “Свързана Европа”. Важно е и разширяването на 16 км от отсечката Слънчев Бряг – Бургас, както и АМ “Черно море”, допълни Дончо Атанасов и подчерта идеята за изграждане на тунел под прохода Петрохан.
Няколко жп проекта се очаква да стартират у нас чрез евросубсидиране, съобщи Нисим Примо, ръководител на отдел “Мониторинг” в Национална компания “Железопътна инфраструктура”. По думите му повечето от проектите се обжалват заради застъпване на частни интереси и това стопира строителството им. “София – Елин Пелин” е единият проект, където се очаква да има 23 км железопътна линия. Проблемите са, че той е изцяло разположен в градска територия ище трябва да се работи при по-добра организация на движението по пътищата. “Елин Пелин – Костенец” в момента се обжалва и строителството може да се забави, уточни той.
Последвайте ни
0 Коментара: