През двата мандата на Иван Тотев пловдивчани чуха безброй елегантни строителни планове, които трябваше да преобразят града. С изключение на бавните и доста скъпи ремонти в центъра обаче повечето проекти на Тотев се оказаха тотален провал, пише „Марица“.
 
Най-големият безспорно е Водният цикъл, одобрен още по времето на Славчо Атанасов в първия програмен период на европейските фондове.
 
За разлика от десетки големи и малки общини в България, които успешно усвоиха милиони левове по европейски програми, Община Пловдив не успя да се възползва от безвъзмездната финансова помощ, която в онези години трябваше да бъде 124 милиона лева.
 
Сега в риск е и новият Воден проект
 
Показателно е, че по този проект през миналата година в Община Пловдив беше избран изпълнител за една от трите зони в “Северен”, където трябва да се подменя водопровод и канализация. Парите, предвидени в обществената поръчка, са около 9 млн. лева.
 
Но изпълнението на тази поръчка така и не беше започнато от бившия кмет. Отговорът е ясен като бял ден - в бюджета нямаше пари за съфинансиране. Затова не бързаха.
 
Предишната градска управа не бързаше с изпълнението и на останалите компоненти от проекта за воден цикъл - подмяна на ВиК мрежа на бул. “Дунав” и в съседните квартали в “Северен”, а също така за реконструкцията на Пречиствателна станция.
 
Всички разходи по съфинансирането са отложени за мандата на новата местна власт.
 
Голямоконарско шосе не мръдна нито с един квадратен метър, въпреки гръмките обещания на Тотев почти от първия ден на неговото управление, че “скоро започва разширението на пътя от бул. “Дунав” до разклона за Царацово”.
 
Проектът е на стойност минимум 50 млн. лева. Толкова са реалните собствени приходи на общината за инвестиции. Общината трябва да извади 5 млн. лева пак от местния бюджет за Кукленско шосе. Ремонтът на пътя трябваше да бъде завършен в началото на тази година. По договор, подписан от Иван Тотев, на фирмата е даден срок от три месеца.
 
Той изтече отдавна, но бившият градоначалник не направи нищо, за да накара строителите да си изпълнят ангажиментите. Причината е, че трябваше да брои от бюджета парите, каквито очевидно няма. На Кукленско шосе е положен асфалт само в един участък до ул. “Даме Груев”.
 
Повече от година отлежава и проведената поръчка за реконструкцията на северното платно на бул. “Христо Ботев” от автогара “Юг” до бул. “Копривщица” и Пещерско шосе с прокарване на нов магистрален водопровод по цялото трасе и в обратната посока по “Копривщица” и Коматевско шосе до бул. “Никола Вапцаров”.
 
Договорът е сключен с пловдивска фирма за 7 млн. лева, но от Община Пловдив не се даде картбланш на изпълнителя да работи с аргумент, че се чака финансиране от държавния бюджет. В местния бюджет ги няма.
 
Със същия, но запазен в гробно мълчание мотив, бяха отнети планираните в бюджета 300 000 лева за проектиране на реконструкцията на стадион “Пловдив”.
 
Три години подред бившата градска управа отлагаше ремонта на продънения паваж на ул. “Даме Груев” и строителството на детска градина в “Кючук Париж”.
 
За двата обекта са необходими най-малко 8 млн. лева. Провали се и идеята за строеж на втория мост между бул. “Копривщица” и “България”, както и разширението на бул. “Васил Априлов”.
 
Не е изпълнено и повтаряното безброй пъти обещание в двата минали мандата за реконструкцията на Дондуковата градина, която струва 3,5 млн. лева. В небитието отиде изграждането на втория гребен канал, чийто проект беше изготвен още преди пет години. Мега обектът е с прогнозна стойност над 11 млн. лева.
 
За резил, повече от три години стои под ключ зоологическата градина, в която са заровени 4 млн. лева от държавната субсидия. След три първи копки и водосвети, станали исторически, зоопаркът продължава да бъде строителен обект. В общината бяха вдигнали ръце от скандалния проект, който самите те сътвориха, оставяйки “бижуто” в наследство на новия кмет.