Mercedes се изкачва на върха, BMW твърди обратното
С растеж от 12,4%, предимно благодарение на силните продажби на Е-Class и на автомобилите в SUV сегмента, бяха постигнати най-добрите за всички времена резултати по отношение на продажбите; приблизително 900 000 автомобила бяха доставени на клиенти в Европа.
Най-големият пазар на марката си остава Китай с рекордните 472 844 бройки (+26.6%). В САЩ се реализирани 340 237 коли, което не може да се каже, че е нещо кой знае какво.
Трябва да се отбележи ръстът от 44,1% на Mercedes-AMG спрямо 2015 г., което се равнява на доставени 99 235 автомобила.
На целия този фон идва и статистиката на BMW, които твърдят, че те са номер едно на пазара на луксозни автомобили. Разликата е, че баварците тълкуват цифрите по малко по-различен начин: BMW Group е продал най-много луксозни автомобил в света. Казано по този начин, истината е тази, защото BMW Group е реализирал 2 367 603 автомобила през 2016 г., което е с 5,3% повече спрямо 2015 г. Но в рамките на BMW Group влизат още MINI и Rolls-Royce. Основният „виновник” за истиността на BMW се казва MINI, които за пръв път в историята си реализираха 360 233 коли за една календарна година (+5,2%). На противоположния полюс е smart, който пък е под шапката на Daimler. Макар да отбеляза ръст от 21% и реализира 144 479 бройки, това си е повече от два пъти по-малко от MINI, пише vesti.bg.
И така. BMW Group наистина е продал повече коли от Daimler, но колко е продал само BMW? За пръв път баварците успяха да реализират над 2 млн. коли: 2 003 359 (+5,2%). Което прави с около 80 000 коли по-малко от Mercedes-Benz. Вече всичко би трябвало да е ясно. И все пак не може да се подминава фактът, че Mercedes пускаше нов модел през месец, докато баварците показаха само един напълно нов модел, чийто продажби ще се отразят на BMW догодина, но въпреки това изостава много малко. BMW е доставил и с около 100 000 коли повече в Европа спрямо Mercedes.
Последвайте ни
0 Коментара: