Следвоенната история на завода е започнала с копие на немския Opel Kadett K38, който още в края на 40-те години на миналия век вече е изглеждал архаичен и външно, и конструктивно.  

 

Прототип на Москвич-400

Още през 1948-а година в завода започва построяването на няколко, както сега биха казали, фейслифтови прототипа. 

Колите били оборудвани по различен начин, но имали общи черти: фарове, вградени крила, преден капак, който се отваря назад. 

Вариант на модернизиран Москвича-400

Затова единият от вариантите на модернизирания Москвич имал видимо увеличена задница с ниша за резервната гума. Гърловината на резервоара е била скрита в калника, а не е стърчала навън, както при Москвич-400. 

В серийно производство не е бил пуснат и този вариант. През 1951 година е започнато проектирането на модел, който с името Москвич-402 е тръгнала в производство в началото на 1956 година.  

За да научите повече за Москвичите, които дори не сте подозирали, че съществуват, посетете auto.blitz.bg.