Почина дългогодишният шеф на Фолксваген Фердинанд Пиех, пише Дойче веле.

Пиех беше изпълнителен директор между 1993 и 2002 г., както и патриарх на фамилията, която управлява базирания във Волфсбург автомобилен концерн.

82-годишният Пиех колабирал в ресторант в град Розенхайм, пред очите на съпругата си Урсула.

Той бил откаран в болница от линейка, където починал. Причината за смъртта все още не е известна.
 
Под управлението на Фердинанд Пиех Фолксваген се превърна от регионален производител в глобален автомобилен конгломерат, пише БГНЕС. 

Почина бившият президент на Volkswagen Фердинанд Пиех 

Неговата визия за компанията се счита за основната причина Фолксваген да стане най-големия производител на автомобили в Европа.
 
След като напуска поста изпълнителен директор, Фердинанд Пиех стана председател на борда на директорите, на която позиция се задържа до 2015 г. 

Яростната борба за власт с тогавашния изпълнителен директор Мартин Винтеркорн, води до оттеглянето на Пиех от управленските постове във Фолксваген. 

Шест месеца след това, Винтеркорн беше принуден да подаде оставка, заради избухването на големия скандал с фалшифицираните тестове на изпусканите вредни емисии от автомобилите на концерна.

След като се оттегли от Фолксваген, Фердинанд Пиех продаде голяма част от дяловете си в компанията.

Това не отслаби влиянието на семейството му, защото акциите бяха купени от брат му, Ханс Мишел.

Пиех запази 14,7% от собствеността на Порше. Тези дялове струват около 1,1 милиарда евро на борсата.

Фердинанд Пиех стои в основата на два от легендарните модели в автомобилния спорт.

През 1969 г. той обявява пистовия модел Порше 917, най-бързата кола, произвеждана в Германия. Този модел печели 24-те часа на Льо Ман през 1970 и 1971 г.

Наследниците на 917, Порше 936, 956 и 962 също печелят известното състезание, но това става, след като Фердинанд Пиех се е скарал с братовчед си Фердинанд Порше и не участва в проектите.
 
Пиех стои и зад феноменалния успех на Ауди Куатро в Световния рали шампионат. 

Това е първият модел със задвижване на четирите колела, който влиза в света на ралитата през 80-те. Оттогава това се превръща в печелившата формула за всички производители.