Няколко години след като сегмента на субкомпактните кросоувъри беше "отворен", Volkswagen също реши да се включи в него. Моделът T-Roc беше показан статично по-рано през годината, а сега германците направиха първите му динамични тестове. Те се състояха в Португалия, където беше и екип на mobile.bg. Ето и първоначалните ни впечатления от малкия кросоувър Volkswagen T-Roc.

Екстериор

T-Roc е позициониран под Tiguan, но що се касае до габарити той е сходен с предходното поколение на по-големия си брат. Първият Tiguan е дълъг 4 426 мм, вторият - 4 486 мм, а дължината на T-Roc е 4 234 мм. Широчината му е 1 820, а височината - 1 573 мм. Всичко това, наред с модерните форми го прави да изглежда като типичен кросоувър, който се отличава от генетичния си родител Golf не само с по-висок клиренс, а и със значително по-волни дизайнерски изпълнения.

Фирмената идентичност е запазена, но наред с това са налице интересна триизмерна радиаторна решетка, нова форма на фаровете и леко раздути задни калници. Двуцветната окраска пък прави колата още по-дизайнерска, като по този показател T-Roc спокойно може да спори с лифтбека Arteon за званието "Най-дизайнерско VW".

Интериор

 

Салонът, подобно на останалите нови модели на марката, е освежен и доста модерен. На очи се набиват контрастни елементи, които са решени с екстериорния цвят на автомобила, както и големите мултимедийни дисплеи, които в зависимост от оборудването са с диагонал от 6.6 до 8.0 инча. Мултимедията се характеризира с наличието на всички съвременни функции, в това число естествено и Apple CarPlay и Android Auto.

Вариантите на изпълнение са два - Style и Sport. Отличават се с характерни декорации на седалките. Самите те не са големи, но са ергономични и удобни. Приборният панел може да е изцяло електронен или пък за по-консервативно настроените - компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Отзад мястото за краката на пасажерите не е голямо, но не е и малко или с други думи - оптималното за този клас автомобили. 

Багажникът обаче е голям. Обемът му е 445 литра, а при нужда той може да нарасне до 1 290 литра. Един от малкото недостатъци е свързан с материалите в салона. Те изглеждат добре, сглобката е на високо ниво, но на пипане са твърди. По-конкретно става дума за арматурното табло, централната конзола и вътрешната облицовка на вратите. С изключение на това салонът е приятен, комфортен и достатъчно просторен.

Двигател и ходови характеристики

Клиентите на T-Roc имат огромен избор от двигатели. Те са шест на брой и всички са известни от други модели на VW. Бензиновите са 1.0 TSI (115 к.с.), 1.5 TSI (150 к.с.) и 2.0 TSI (190 к.с.), а дизеловите - 1.6 TDI (115 к.с.) и 2.0 TDI (150 или 190 к.с.). Малките агрегати работят съвместно с механични трансмисии, а по-мощните със седемстепенната роботизирана DSG кутия. Аналогично е и разделението на фирмената 4Motion система. С 4х4 са оборудвани версиите с по-мощните мотори със 150 и със 190 к.с

4х4 и механична скоростна кутия е възможно само при дизеловите версии. От всички агрегати най-много ни допаднаха най-мощните. И при дизела и при бензина не се усеща липса на тяга, изключително динамични са и в същото време - сравнително икономични. Най-динамичен е 2.0 TSI, така, че ако сте фен на по-екстремната езда, то непременно му обърнете внимание. Ако пък искате по-спокоен и икономичен агрегат, който в същото време да разполага с прилична динамика, то най-новия за концерна 1.5 TSI (150 к.с.) е това, което търсите.

Що се отнася до возията, тя е мека за подобен род автомобили, но същевременно колата е много стабилна, дори и в завои с по-висока скорост. Клиренсът от 18 см е много приличен, а многодисковата муфа, задвижваща и задните колела е една от най-добрите в този клас. С други думи с T-Roc получавате и градски, и извънградски комфорт, а в пресечена местност няма да изпитвате затруднения (става дума за 4х4 версиите).