След като стана ясно, че има проблеми с новите АТСС (Автоматизирани технически средства и системи) за контрол на скоростта ARH CAM S1, се създадоха предпоставки за обжалване на издадените въз основа на тях електронни фишове. Това обясни  юристът Атанас Константинов от Института за пътна безопасност, цитиран от "Труд".

По думите му гражданите, които се чувстват ощетени при издаване на електронен фиш въз основа на заснемане с камерите на триноги, могат да го обжалват, но това трябва да става, след като се преценяват предпоставките за обжалване във всеки индивидуален случай, тъй като не всички устройства от този тип дават дефекти.

Константинов посочи 3 случая, при които би могло да се стигне до отмяна на наказанието.

На първо място фабричната настройка на лазера да засича автомобили, движещи се до 130 км/ч, напълно изключва употребата на устройствата по автомагистралите, тъй като там ограничението на скоростта е 140 км/ч, което означава, че тези устройства не могат да засекат МПС, движещо се дори с ограничението на скоростта, предвидено в закона. Издаден електронен фиш от такова устройство би бил напълно незаконосъобразен и трябва да бъде отменен, ако се обжалва по законно установения ред.

На второ място, някои от мобилни АТСС за контрол на скоростта ARH CAM S1 дават дефект и не разпознават в пълнота номера на заснетия автомобил, което не дава възможност на административно-информационната система или наказващия орган да определи с точност лицето извършило нарушението, което отново е абсолютна предпоставка за отмяна на такъв електронен фиш като незаконосъобразен.

На трето място, в някои случаи при наличие на няколко МПС дефектните устройства заснемат автомобила, който е най-близо до устройството, а не този, който се движи с превишена скорост. По този начин административноинформационната система или наказващият орган вменяват вина за извършено административно нарушение на водач, който в действителност не го е извършил. В тези условия издаден електронен фиш отново е незаконосъобразен, но в конкретният случай ще бъде изключително трудно да се докаже това, ако са изпълнени всички повелителни норми при издаването му.

Много е важно след ремонт на технически средства те да бъдат тествани и сертифицирани коректно и да имат издаден протокол от Българския институт по метрология, подчерта юристът.