Правилно ли е да си виновен до доказване на противното, каквото се случва с полевите тестове за алкохол и наркотици, попита Виктор Николаев в ефира на Нова тв.

Явно е, че в България всичко е възможно. Това се случва на фона на масовото недоволство на служителите от МВР, когато им започнаха проверките със същите тези полеви тестове.

Те изведнъж казаха, че тези тестове не са качествени, допускат грешки, коментира пред Нова тв Красимир Георгиев.   

И допълни, че недоволството на полицаите бе уважено, но само тяхното. Недоволството на водачите е същото, но тях никой не го уважава. Същите тези тестове могат да причинят вреда на гражданите, на които ще им се отнеме МПС-то. И накрая ще му кажат "ама извинявайте, допълни той.

Според мен могат да се въведат други мерки и да не се стига до тази крайност, но законодателят не се вслушва в нашите съвети. Според мен тази мярка с отнемането на колите ще доведе до страшно много корупция, ще я увеличи.

Още отсега се говори как някой ще си купи кола за 500 лева, как ще се дрогира и ще си я кара и много важно, че ще му я вземат, коментира той.

Т.е. става въпрос да си имат кола за даване, допълни той.

В около 8% от случаите тестовете отчитат грешен резултат. Това е доказано. Това е прекалено висок процент, за да могат да се примирят шофьорите с такъв риск, коментира адв. Людмил Рангелов.

Тестовете в Германия са различни, друго качество са. Тестовете за наркотици отчитат и интензивността на активната съставка, която влияе върху поведението на водача, обясни той.

Законът трябва да разграничи употребата и карането на кола под влияние на наркотик, посочи той.

Когато се приема един закон, има процедура, която трябва да се спази, за да може да се гарантира приложението на този закон.

Освен общественото обсъждане, трябва да се вземат предвид материално-финансовите предпоставки за изпълнението на закона.

Това в случая не е направено. Не можеш първо да приемеш закона, а после да нямаш достатъчно лаборатории, за да го обезпечиш.

Това трябва да стане или предварително, или паралелно, коментира адвокатът. 

Нормалното е всеки един гражданин да има денонощен достъп до лицензирана лаборатория и в рамките на няколко дни да му излязат кръвните проби, за да се спази закона, коментира още той.

В момента както е записано в закона, отнемането на превозното средство става с решение на съда, но обезпечаването на тази възможност след месеци например, става непосредствено в момента на констатиране на употребата на алкохол и наркотици.

Т.е. веднага колата отива на паркинг на МВР, които дори не са и паркинги. Имам случай на кола с влекач, които стоят от 13 години на такъв паркинг, а хората още не са осъдени. Това е неприемлив срок за модерна правова държава, разказа адвокатът. 

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук