Изключително важна финансова новина за всички софиянци, които останаха без парно в най-големите студове
Стана ясно кои квартали на София ще получат обезщетение за спирането на парното
Това съобщиха от пресцентъра на „Топлофикация София” ЕАД.
Останалите извън очертаните граници живущи в ж.к. „Дружба”- 2 и по-голямата част от „Дружба”- 1 не са били засегнати от аварията и нямат основание за обезщетяване.
С цел максимална прозрачност и яснота за клиентите, до края на месеца служители на „Топлофикация София” ЕАД във входовете на сградите ще бъдат разлепени съобщения с таблица какви обезщетения ще бъдат начислени за съответната абонатна станция. Във всяка сграда обезщетенията ще бъдат различни и ще се изчисляват съобразно броя дни без топлоподаване или с влошено такова. Не се налага да се подават никакви жалби, молби или заявления за обезщетения. Клиентите ще видят количествата приспадната топлоенергия и сумите за обезщетение в месечните съобщения за м. февруари, които ще получат след 15 март. Обезщетението (неустойката) за абонатите ще бъде изчислена на базата на съответния дял на клиента от общото потребление в абонатната станция. Съгласно чл. 150, ал. 1 от Закона за енергетиката, продажбата на топлинна енергия от топлопреносното предприятие на клиенти на топлинна енергия за битови нужди се осъществява при публично известни общи условия, предложени от топлопреносното предприятие и одобрени от Комисията за енергийно и водно регулиране /КЕВР/. При неизпълнение на задълженията си, „Топлофикация София” ЕАД носи имуществена отговорност спрямо клиентите си, съгласно Общите условия, Закона за задълженията и договорите, Закона за защита на потребителите и Закона за енергетиката. В изпълнение на нормативните разпоредби, следвайки добрите търговски практики и в духа на изискванията за социална отговорност на компанията беше изготвено предложение до Столичен общински съвет за прилагане на обезщетения на засегнатите от аварията в топлорайон „София Изток” клиенти. Столичен общински съвет е собственик на капитала на дружеството и в тази връзка се изисква неговото решение, за да бъдат отделени от бюджета на столичната Топлофикация 2 368 505 лв. за обезщетения.
След като принципала на компанията утвърди предложената методика за обезщетение на клиентите, „Топлофикация София” пристъпва към нейното изпълнение, което се състои в следните стъпки:
- От 28 работни дни през м. февруари ще бъдат извадени дните с влошено или изцяло липсващо топлоподаване за съответната абонатна станция, Тези дни няма да участват при формирането на прогнозната сметка на клиентите за месеца. Периодът без топлоподаване в съответната сграда ще бъде отразен на отделен ред в месечната фактура.
- От показанията на общия топломер в абонатната станция ще бъде сторнирано цялото количество енергия с влошени показатели, която е доставяна до клиентите в дните на аварията (при временните възстановявания на топлоподаването, когато не всички потребители са получавали достатъчно топла вода или качествено отопление). Това количество ще бъде отразено в месечните фактури със знак минус и няма да участва както в разпределението на потребената енергия за месеца, така и в изравнителната сметка.
- На всички засегнати от аварията клиенти без топлоподаване или с влошено такова до 48 часа няма да се начисляват прогнозните количества топлинна енергия за отопление и топла вода за целия период, независимо, че някои сгради може да са били без топлоподаване по-малко време.
- На клиентите с прекъснато или влошено топлоподаване за повече от 48 часа няма да се начисляват прогнозни количества енергия за отопление и топла вода за целия период на липса на качествено топлоподаване
- Всички данни относно работните дни на абонатната станция и начислените количества енергия ще бъдат посочени в информационната част на месечната фактура в раздел І, т.1-6
- Засегнатите клиенти с над 48 часа прекъсване, допълнително ще получат обезщетение (неустойка) за липсата на топлинна енергия в периода след 48-я час до окончателното възстановяване на топлоподаването.
- За да бъде изчислено индивидуалното обезщетение на тези клиенти, ще бъде пресметнато количеството недоставена топлинна енергия в абонатната станция за съответния брой дни, след което то ще бъде умножено по действащата към момента цена на топлинната енергия. Получената обща сума за обезщетение ще бъде разпределена за всеки имот според съответния дял от общото потребление и ще бъде отразено като неустойка на отделен ред в месечната фактура на клиента.
- Обезщетението /неустойката/ ще бъде прихванато от общото месечно задължение за м. Февруари на съответния абонат. Сумите за обезщетение няма да се изплащат на каса или по банков път.
В случай, че съобщенията, разлепени във входовете бъдат скъсани или изчезнат, потребителите могат да се свържат с техника, обслужващ съответната абонатна станция, за да им бъде предоставено ново копие на съобщението.
Клиентите могат да потърсят допълнителна информация във връзка с начисляването на обезщетенията на сайта на дружеството - www.toplo.bg или официалната фейсбук страница- www.facebook.com/www.toplo.bg/, както и да се обръщат за допълнителна информация към: енергетика на абонатната станция, към кол центъра на дружеството – тел. 0 700 11 111, към Омбудсманите на „Топлофикация София” ЕАД – тел. 02 878 18 18 и да изпращат запитвания съответно на имейлите: [email protected] и [email protected]
Към засегнатите от други аварии абонати от кв. „Надежда” и кв. „Люлин” ще се прилагат Общите условия, които не предвиждат обезщетяване на клиентите при отстраняване на авария и възстановяване на топлоподаването в срок от 48 часа.
Последвайте ни
0 Коментара: