Опасност: София остава без градски транспорт
Предлагат закриване на Центъра за градска мобилност
Той представи цялостна концепция за реформи на сектора, включваща закриване на Центъра за градска мобилност, оптимизация на директорските позиции и дублиращите се отдели, както и серия от мерки, целящи подобряване на транспорта, привличане на нови пътници и увеличаване на приходите.
Целта е намаляване на загубите и започване на амбициозна програма за подобряване на транспорта.
Борис Бонев заяви, че София е изправена пред транспортен хаос. Когато хората нямат алтернативи, са принудени да се движат с автомобил.
Друг проблем, върху който той акцентира, е безконтролното паркиране в столицата.
Бонев отчете, че милиарди левове са инвестирани в метро и градски транспорт, но резултатът не е налице. „Трябваше много повече хора да използват обществения транспорт, вместо това пътниците намаляват. Това означава, че транспортната политика на София е провал“, категоричен бе Бонев.
Той е убеден, че не COVID кризата и цените на горивата са единствената причина за проблемите в сектора.
Бонев представи пет спешни мерки за градския транспорт:
- Единно транспортно предприятие да обедини Центъра за градска мобилност с трите оператора /Столичен Електротранспорт, Столичен Автотранспорт и Метрополитен АД/.
- Подобряване на контрола /в градския транспорт и при паркирането/.
- Нова билетна система /евтина карта за младите хора под 26 години, удобен билет за време и картите да останат най-изгодният начин на пътуване/.
- Абсолютен приоритет за градския транспорт
- Подобряване на обслужването с градски транспорт
Последвайте ни
6 Коментара: