Столичният ВиК оператор „Софийска вода“ организира среща с представители на етажна собственост, на която представи резултатите от мащабната си проверка на случаи с високи „общи нужди“, реализирана по инициатива на дружеството.

Във фокуса на кампанията са сгради с повече от 20 самостоятелни имота и общо потребление, което надвишава 400 куб. м­. Резултатите от проверките до момента показват, че основните причини за високите „общи нужди“ са:

  • ·  Неосигурен достъп до индивидуалните водомери ( 27,9%)

  • ·  Течове по вътрешните инсталации (23,3%)

  • ·  Клиенти без открити партиди (14%)

  • ·  Неточно подадени данни при отчет ( 9,3%)

  • ·  Изтекла метрологична валидност на водомерите.(9,3%)

  • ·  Общи водочерпещи инсталации – поливни системи, басейни и други (9,3%)

  • ·  Липса на домоуправители и незаинтересованост от страна на живущите (7%)

На срещата бяха представени и основните проблеми пред отчитането на индивидуалните водомери на сградите в режим на етажна собственост. Сред тях бяха откроени:

  • ·  Неосигурен достъп за отчет

  • ·  Грешки при самоотчет

  • ·  Неподменени или стари водомери

  • ·  Липса на договори за дистанционно отчитане

В срещата от страна на „Софийска вода“ се включиха изпълнителният директор на дружеството Васил Тренев и търговският директор Борислав Георгиев. „Целта на тази среща е да разясним докъде се простират правата и задълженията на „Софийска вода“ и на клиентите, минавайки през нормативната база, която за клиентите често изглежда неразбираема и това провокира много от съществуващите проблеми.“, коментира Васил Тренев.

По време на срещата Борислав Георгиев наблегна на ключовата роля на домоуправителите при комуникацията със „Софийска вода“. „Вие представлявате етажната собственост, което ви дава право да изисквате от нас справки за индивидуално потребление по отделните партиди“, припомни още той.

На срещата присъстващите представители на етажна собственост поставиха и своите въпроси, които бяха обсъдени с ръководството на дружеството.

Ще продължим да организираме периодични такива срещи по потребителски и актуални теми, ангажираха се от ръководството на столичния ВиК оператор.