Забраната за влизане на стари автомобили в центъра на София е дискриминация, изплакаха възрастни хора, които редовно наливат минерална вода в бутилки и туби до Централна баня. 

Проверка установи, че никой все още не санкционира ползвателите на минералните извори, но в очакване това да се случи, хората масово са се отказали да идват в центъра с превозните си средства.

Вместо това се е увеличил броят на велосипедите. „През останалите сезони – иди-дойди, но през зимата ще е абсурд да въртя педалите“, оплака се добре опакован в дебело яке столичанин, който каза, че от следващата седмица, когато се очаква ново застудяване и поледици, ще се наложи да качва тубите в трамвая.

Затруднения

„Аз се затруднявам да се качвам и в момента в трамвая, тъй като стъпалата са много високи, та камо ли да се справя и ако се натоваря с торба с бутилки“, сподели възрастна софиянка, цитирана от „Телеграф“.

Млад и по-наперен мъж, който също се оказа собственик на „трошка“ според стандартите, каза, че едно от първите неща, които ще предприеме в началото на следващата година, е да пусне жалба в Комисията за защита от дискриминация.

Според него Столичният общински съвет не може да предопределя кой да ползва минералните източници, като санкционира част от хората за това, че са по-бедни от другите и не могат да си позволят скъпи автомобили. „Ако можехме да караме такива, нямаше да си наливаме минерална вода в бутилки“, допълни той.

Началото

„Важно е да знаете, че това е само първа стъпка и в наредбата е записано, че от 2025 година се разширява зоната на забраната и обхвата за автомобили, като през 2028 година забраната ще обхваща почти половината от София и половината от автомобилите“, коментира междувременно общинският съветник Деян Николов, председател на групата на „Възраждане“ в Столичния общински съвет (СОС).

Той поясни, че от партията му веднага биха се наели със спешна отмяна на наредбата за влизане на стари автомобили в центъра на София. 

Според него трябва да се предприемат адекватни мерки за подобряване качеството на въздуха, като по-често измиване на улиците.

„Кметът каза, че старите коли можело да обикалят центъра по алтернативни маршрути. На мен това ми звучи като по-дълъг път на колите и повече замърсяване“, коментира още Деян Николов.

Той допълни, че миенето на улиците трябва да е поне 25 пъти в годината, но новото предложение на кмета е за едва 17% по-често миене или 7-8 пъти в годината.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук