„Топлофикация” каза колко трудно е отстраняването на аварията и кога топлото ще се върне в домовете на софиянци
Инженер Боян Паунов каза имат ли право клиентите да искат обезщетения
Паунов отрече на клиентите на дружеството да е била подавана невярна информация. „Действително в някои квартали – „Слатина” и „Дружба” 1 в карето между бул. „Брюксел”, „Искърско шосе” и бул „Цветан Лазаров” - нямаха топлоподаване, което през нощта обаче възстановено. Вследствие на динамиката при запълването на мрежата има колебания в топлоподаването. Действително в горната част на „Младост” 4 имаше проблеми. Колебания в топлоподаването има във високите части на „Младост” 4 и Студентски град, но това не означава, че няма топлоподаване”, каза представителят на „Топлофикация”.
Инженер Паунов също отрече и да се правят манипулации с информацията относно липсата на услугата, за да не може хората да завеждат дела срещу дружеството. Според закона, ако услугата липсва над 48 часа, клиентите могат да си потърсят правата. „Не лъжем с информацията. Това, с „Младост 4”, че няма отопление, е нещо локално и не е свързано с общата голяма авария”, каза Паунов .
По въпроса, дали на клиентите ще бъдат изплатени обезщетения, Паунов каза: „За тези взаимоотношения има общо условия, които са утвърдени от регулатора. Когато по вина на продавача не се възстанови топлоподаването за повече от 48 часа, на клиентите трябва да бъде възстановена стойността на услугата. Има си ред по който се установява за какъв период от време не е получил услугата”.
Паунов изрази надежда, че до 48 часа новата авария ще бъде отстранена. Той подчерта, че екипите работят денонощно, като авариите са били общо 11.
По казуса с обезщетенията на клиентите се произнесе и омбудсмана Мая Манолова. „Топлофикацията е дружество, което работи в условията на монопол, и ако дружеството трябва да прибере 21 стотинки от гражданин, няма никакъв проблем да го направи, като начисли и такси за юрист консулт. Столичани биха направили компромис, ако шефът на Топлофикация бе излязъл и се извини за проблема, предложи компенсации. Хората обаче се вбесяват от липсата на информация. Телефоните в приемната ми прегряха. Топлофикация казва, че проблемът е преодолян а хората нямат парно и топла вода”, каза Манолова. Тя бе категорична, че клиентите трябва да бъдат обезщетени.
Последвайте ни
0 Коментара: