Заради пандемията с коронавируса в Мексико бирата се превърна в дефицитна стока. Това засегна голяма част от населението, което е известно с това, че обича пивото.

През последните месеци доставките значително намаляват поради намаленото производство на бира. На места това довело до продажбата ѝ на двойна от обичайната цена.

Сред компаниите, които намаляват производството е и Grupo Modelo, която прави известната по целия свят Corona. Освен това правителството заяви, че производствто на бира не е съществена икономическа дейност, пише БГНЕС.

За известно време магазините можеха да продадат наличните запаси, но хладилниците вече са почти празни, а малкото останали бутилки и консерви се продават с огромна надценка.

Недостигът не е малък проблем в страна, в която 70 процента от домакинствата купуват бира, твърдят от консултантската група Kantar Worldpanel.

Мексико също така е четвъртият най-голям потребител на бира в света със средно 68,7 литра годишно на глава от населението.

С недостига на напитки се появи „черен интернет пазар. Например, в град Тихуана, на границата със САЩ, хората могат да купят бира в интернет на три пъти по-високи от обичайните цени - 12 бири, нормално струващи 120 песо (5,7 долара)  се предлагат за 400 (16,4 долара).

Федералната агенция за защита на потребителите в Мексико казва, че производството на бира може да бъде активирано в средата на май.