Експерт с потресаващо разкритие за гибелта на Ту-154 до Сочи: Самолетът не бил управляван от член на екипажа!
По думите му, при излитане единият пилот е длъжен да държи щурвала, а другият – да управлява задкрилките и шасито.
„На 5-10 метра трябва да прозвучи командата „Прибери шасито!”, но никой не дава такава команда. Това означава, че Волков не е управлявал самолета по време на излитане. Шасито трябва да се прибере от този, който е в креслото на втория пилот. Но той, на първо място, държи щурвала, и на второ –просто не знае как се прибира шасито на Ту-154.
От мястото на първия пилот Волков се протяга към ръчката, с която да прибере шасито, но хваща тази за управление на задкрилките и ги прибира.
Какво се случва после? Скоростта е още малка. За да не се разбие машината, пилотът започва да дърпа щурвала към себе си. Те разчитат на нормално излитане, но не разбират, че задкрилките са прибрани и дърпат щурвала към себе си. Задейства се сирената, червената лампичка за критични ъгли на атака започва да мига... Най-простият начин за излизане от такава ситуация е да се пуснат задкрилките дори на 15 градуса и незабавно да се прибере шасито. Това би осигурило подемна сила, която би помогнала на самолета да не падне. За жалост, това не е било направено и самолетът е паднал”, казва специалистът.
Самолетът Ту-154 на руското министерство на отбраната, изпълняващ курс към Сирия, се разби над Черно море в края на декември. На борда му имаше 92 души, сред които легендарният ансамбъл "Александров". След инцидента нямаше оцелели.
Превод и редакция: БЛИЦ
Последвайте ни
0 Коментара: