Най-голямата интернет търсачка в света пусна свой собствен уеб браузър. Този ход се очакваше от много време и има за цел да се противопостави на доминантната позиция на Internet Explorer на Microsoft.
Безплатният браузър с отворен код под името Chrome трябваше вече е достъпен за сваляне в над 100 държави, сред които и България, от потребители с компютри, работещи с Microsoft Windows. От Google съобщиха, че все още разработват версии на Chrome, които да бъдат съвместими с Mac компютрите на Apple и Linux. Браузърът на Google се появява на пазара точно седмица, след като Microsoft пусна втора тестова версия на най-новия ъпдейт на Internet Explorer 8. Oсобеното в новия IE 8 e, че има повече инструменти, с които интернет потребителите да прикрият своите онлайн предпочитания и да създадат щит, затрудняващ Google и другите маркетингови мрежи да разберат кои реклами са най-подходящи за определени групи уеб сърфисти. От Google се страхуват разбира се, че Microsoft може да злоупотреби със своята власт, манипулирайки настройките по подразбиране на Internet Explorer, така че трафикът в търсачката да намалее, коментира Yahoo News. Въпреки че Google да използва карикатурен подход, за да рекламира Chrome, новият продукт подчертава висшата степен на съперничество между търсачката и софтуерния гигант, чийто Internet Explorer се използва от около 75% от потребителите в Мрежата. От своя страна, на пазара за интернет търсене Google има също толкова силни позиции - нейната търсачка се използва за близо две трети от всички търсения в интернет. А през последните няколко години компанията се опитва да се възползва от популярността на търсачката си, за да намали влиянието на Microsoft върху компютърните потребители. Засега офанзивата на Google се фокусира върху пакети с компютърни програми, включващи приложения за писане на текстове и съставяне на таблици, които се предлагат от търсачката като алтернатива на един от най-доходоносните продукти на Microsoft - офис пакета.

Google се опита да направи своите алтернативни продукти по-привлекателни и достъпни, като ги хостна в интернет, вместо да изисква от потребителите да заплащат лицензионна такса, за да ги инсталират на компютрите си. В същото време пък Microsoft се опита да събори Google от лидерското място на пазара за търсене, инвестирайки милиарди долари в разработване и развиване на своята собствена търсачка и правейки неуспешен (засега) опит да закупи втората по големина компания за търсене Yahoo, срещу $47.5 милиарда. Напрежението между Microsoft и Google сега се очертава да ескалира до нови висоти след атаката на търсачката с нов уеб браузър.

Досега Google се опитваше да подкопае позицията на Internet Explorer, поддържайки Firefox, уеб браузъра с отворен код, разработен от Mozilla Foundation. Подкрепен от най-голямата търсачка посредством рекламно партньорство, в момента Firefox е вторият по популярност интернет браузър с пазарен дял от 10%. Наскоро Google удължи рекламния си съюз с Firefox до 2011 година. Под знака на реномираната търговска марка Google, Chrome ще се окаже още по-силен конкурент на Internet Explorer. Но трябва да се отбележи, че само името на Google не е гаранция за успех. Така например, услугата на компанията за незабавни съобщения не успя дори да се приближи до водещите на пазара продукти на Yahoo, Microsoft и AOL на TimeWarner.

В своя блог най-голямата търсачка нарича Chrome по-съвършен уеб браузър, който е по-подходящ за показване на динамичното и интерактивно съдържание, което лавинообразно се появява в Мрежата, още повече на фона на миграцията на хората от телевизията, радиото и вестниците в интернет. Дали потребителите споделят това мнение, времето ще покаже. Едно обаче е ясно на пръв поглед, а именно, че Google Chrome е невероятно бърз и зарежда всяка една страница светкавично. /Technews.bg