"Хромиран" Google отхапа парче от браузъра на Мicrosoft
Google се опита да направи своите алтернативни продукти по-привлекателни и достъпни, като ги хостна в интернет, вместо да изисква от потребителите да заплащат лицензионна такса, за да ги инсталират на компютрите си. В същото време пък Microsoft се опита да събори Google от лидерското място на пазара за търсене, инвестирайки милиарди долари в разработване и развиване на своята собствена търсачка и правейки неуспешен (засега) опит да закупи втората по големина компания за търсене Yahoo, срещу $47.5 милиарда. Напрежението между Microsoft и Google сега се очертава да ескалира до нови висоти след атаката на търсачката с нов уеб браузър.
Досега Google се опитваше да подкопае позицията на Internet Explorer, поддържайки Firefox, уеб браузъра с отворен код, разработен от Mozilla Foundation. Подкрепен от най-голямата търсачка посредством рекламно партньорство, в момента Firefox е вторият по популярност интернет браузър с пазарен дял от 10%. Наскоро Google удължи рекламния си съюз с Firefox до 2011 година. Под знака на реномираната търговска марка Google, Chrome ще се окаже още по-силен конкурент на Internet Explorer. Но трябва да се отбележи, че само името на Google не е гаранция за успех. Така например, услугата на компанията за незабавни съобщения не успя дори да се приближи до водещите на пазара продукти на Yahoo, Microsoft и AOL на TimeWarner.
В своя блог най-голямата търсачка нарича Chrome по-съвършен уеб браузър, който е по-подходящ за показване на динамичното и интерактивно съдържание, което лавинообразно се появява в Мрежата, още повече на фона на миграцията на хората от телевизията, радиото и вестниците в интернет. Дали потребителите споделят това мнение, времето ще покаже. Едно обаче е ясно на пръв поглед, а именно, че Google Chrome е невероятно бърз и зарежда всяка една страница светкавично. /Technews.bg
Последвайте ни
0 Коментара: