Кометата Бернардинели-Бернщайн обещава да бъде най-големият обект в облака Оорт, с приблизителен диаметър от 100 до 200 километра, съобщава ScienceTech Daily.

За разлика от повечето други космически тела, кометата е открита съвсем наскоро, в началото на тази година. Тя е кръстена на Педро Бернардинели и Гари Бернщайн, двама астрономи, които първи забелязаха необичайно големия обект.

Забележително е, че това не е първият път, когато тази комета „посещава“ Слънчевата система. В миналото обектът е летял на 18 астрономически единици от нашата звезда преди около 3,5 милиона години.

Кометата Бернардинели-Бернщайн сега е на 3 милиарда километра от Слънцето. Като се вземе предвид прогнозата за скоростта й, тя ще се приближи до Земята след 10 години.

Но няма от какво да се страхуваме, защото дори тогава кометата ще бъде достатъчно далеч. За да я видите, ви трябва добър любителски телескоп.

Прави впечатление, че сблъсък на обект с такъв размер и диаметър от 100 до 200 километра, най-вероятно ще провокира катаклизми с безпрецедентни размери. За сравнение, кометата Бернардинели-Бернщайн е приблизително четири пъти по-голяма от спътника на Сатурн Пандора.

Тя излиза от облака Оорт. Това е неизследвана и следователно изключително хипотетична област около Слънчевата система. Никой не знае какво точно има. Обвивката му е отдалечена от нашата звезда на разстояние от 2-5 хиляди астрономически единици до 100-200 хиляди.

Точната маса на тази област не е известна. Тя съдържа милиарди обекти, разположени на разстояние от милиони километри един от друг.