Федерална комисия по комуникациите на САЩ (Federal Communications Commission, FCC) единодушно е приела нови правила, според които от американските телевизии ще изчезне гръмката реклама. Това се съобщава на сайта на комисията.
FCC е приела за изпълнение закона за Намаляване на силата на търговската реклама (CALM act или &quot;Тихият&rdquo; закон), разработен от Конгреса и подписан от президента Барак Обама през 2010 година. След формалното приемане от комисията законът ще влезе в сила през декември 2012 година.<br /> <br /> Новият закон задължава телевизиите да приглушават звука по време на гръмки реклами, дразнещи много от зрителите. Силата на звука на телевизионните реклами не трябва да превишава силата на обикновените телевизионните предавания или филмите.<br /> <br /> Същите правила действат и за немските телевизии. Държавните канали в Германия започнаха да регулират звука на рекламите още през 2010 година, а частните се съгласиха да преминат в такъв режим едва този месец. Както отбеляза вестник Handelsblatt, частните компании дълго не искаха да направят отстъпка на държавата, боейки се да не загубят големите рекламодатели. Приемането на правилата за регулирането на звука също така означава, че медийните компании ще пускат рекламите с различни равнища на звука за телевизионните канали, които се разпространяват извън пределите на Германия. /БЛИЦ<br />