Руската миниподводница „Пираня” не даде покой на китайците (СНИМКИ)
Те практически не могат да бъдат открити заради малките габарити
В СССР са построени само две подводници от този проект, които влезли в строя през 1988 и 1990 г., но още на следващата година са бракувани „поради недостатъчно финансиране и липса на подходящи за тях задачи”.
Водоизместването на съветските „Пирани” съставлявало 320 тона, дължина – 28 м, ширина – 4,7 м. Можели да развиват скорост 7 възела (13 км/час) и да се потапят на дълбочина до 180 м. Освен екипажа от 3 души на борда имало място за 6 десантчици.
Новите „Пирани” развиват скорост 15 възела (28 км/час). Някои от тях имат шлюзови камери за излизане на бойни плувци. Могат да носят торпедно (калибър 533 и 400 мм), ракетно (включително крилати ракети „Калибр”) и минно оръжие В арсенала си имат минно-изхвърлящи устройства за безшумно поставяне на мини за сметка на собствената им маса.
Според конструкторите от „Малахит”, при серийно производство цената им ще бъде сравнително малка.
Китайска реплика
Китайската съдостроителна група China Shipbuilding Industry Corporation (CSIC) представи на отбранителната изложба Defense & Security 2017 в Бангкок три нови проекта за малки подводници, предназначени за експорт.
Както съобщава Navy Recognition, тези три проекта образуват семейство подводници за решаване на оперативни задачи. Представители на CSIC твърдят, че интерес вече проявяват няколко страни, включително Алжир, Бирма, Венецуела, Египет, Либия и ОАЕ.
Китайците се отказали от традиционната архитектура с двойни корпуси. Пределната дълбочина на трите подводници е 200 м., водоизместването им е 200 до 1100 тона. Въоръжение – от 2 до 4 торпедни апарата. Далечина на плаването – от 1500 до 3000 мили (2780 – 5560 км).
Екипаж – от 6 до 18 души плюс 8 бойци от спецназа. Тъй като е извънредно трудно да бъде открита подводницата, тя може да извършва и диверсионни функции.
Превод и редакция: БЛИЦ
Последвайте ни
0 Коментара: