Forbes изчисли колко скъпо струва на Украйна руската атака по Миргород
Ракета "Искандер“, изстреляна по тях, унищожи два скъпоструващи Су-27 и повреди останалите четири, кометнират от изданието
На 1 юли Русия съобщи за удар с "Искандер“ по украинското летище Миргород, разположено на около 150 километра от фронтовата линия. По данни на американското спирание Forbes в резултат на удара са унищожени два самолета Су-27.
"Руски дрон забеляза най-малко шест украински свръхзвукови изтребителя Су-27, паркирани на открито в базата посред бял ден. Руска ракета "Искандер“, изстреляна по тях, унищожи два скъпоструващи Су-27 и повреди останалите четири“, поясняват в статията.
От редакцията определят атаката като "един от най-скъпоструващите дни за украинските ВВС от началото на войната“.
В същото време, пише изданието, атаката срещу Миргород е само последната от поредицата срещу уязвимите украински военновъздушни бази.
"Първите два удара от миналата есен изненадаха украинските ВВС и взривиха няколко изтребители МиГ-29. Третият удар, нанесен през ноември, порази нелетящ щурмови самолет Су-25. Но затова пък четвъртата атака с дронове свали Су-27. Двата Су-27, които "Искандер“ унищожиха в Миргород, довежда броят на украинските военни самолети, взривени на земя през последните девет месеца,до най-малко пет. Украинците не могат да си позволят подобни загуби“, отбелязва Forbes.
Според изданието украинските ВВС са влезли във войната въоръжени с около 125 самолета Су-27, Су-25, МиГ-29 и други. В същото време, за 28 месеца ожесточени боеве, те са загубили около 90 самолета, според анализаторите на Oryx, пише "Фокус".
Европейските F-16 и Mirage, чието пристигане Украйна очаква, също ще бъдат уязвими от руски дронове и ракетни атаки, предупреждават от редакцията.
Има очевидни стъпки, които украинските командири можеха да предприемат, за да защитят своите самолети, като се започне с преместването им от базите, които са най-близо до Русия, пише Forbes,
"Украинските войски имат достъп до около 20 големи военновъздушни бази, десетки малки летища и дори писти, разпръснати из цялата страна. Всеки украински самолет изминава стотици километри. Няма причина за Су-27 с обхват на полета от 700 мили да прекарва време на летище на сто мили от фронтовата линия“, обяснява изданието.
Това обаче няма да е достатъчно, тъй като Русия разполага с балистични и крилати ракети, способни да поразят цели на територията на цяла Украйна. Така украинското командване трябва постоянно да мести своите самолети и екипажи, препоръчва Forbes.
Украинските бойни бригади са склонни да наблягат на непредсказуемостта, за усложнят руските удари. Техните пилоти "почти никога не излитат и не кацат на едно и също летище“, казва генерал Джеймс Хекър, командир на ВВС на САЩ в Европа и Африка.
Увеличаването на руските удари по паркирани самолети трябва да принуди украинците да бъдат още по-непредсказуеми. В същото време те могат да изградят по-здрави съоръжения за защита на паркирани самолети, както и да поставят повече примамки. Но каквото и да решат да направят военните на Киев, за да защитят своите самолети, те трябва да действат бързо на фона на продължаващите руски атаки, отбелязва списанието.
Последвайте ни
Сигурен съм,че не само аз го виждам,но не разбирам.Защо,след като нямат техника продължават да излага(УМИШЛЕНО),малко останалата?Наистина ли Украйна е място за утилизация на оръжие, имущество и хора.Не ми изглеждат толкова тъпи.