Тормозът в детството и последиците от него
Проучването проследява 11 108 близнаци до 16-годишна възраст.
Предишни изследвания също са демонстрирали, че децата, тормозени в училище, е по-вероятно да страдат от психични проблеми, но досега нямаше доказателства за причинно-следствена връзка, обяснява Жан-Батист Пинго, един от авторите на изследването. Т.е. било е възможно да се сметне, че децата, които са били уязвими по някакъв начин, е по-вероятно да бъдат тормозени. Настоящото изследване използва сигурни методи, които помагат да се установи причинност между откритите по-рано зависимости.
Тормозът в училището е свързан с по-късни поведенчески проблеми, депресия, тревожност и други психологически проблеми. Но пет години по-късно голяма част от тези проблеми са отшумели.
Вредните последици от тормоза показват, че трябва да се обърне повече внимание на децата, които са били подложени на училищен тормоз. Усилията трябва да са насочени не само да се предотврати случването му, а да се окаже повече подкрепа на засегнатите деца, като се подпомогне процеса на възстановяване.
Последвайте ни
0 Коментара: