Предложение към МЗ: Неваксинираните да си плащат лечението за К-19
Teзи пациенти „струват“ на всички ни висока цена, написаха от Българската болнична асоциация
„При положение, че пациентите имат свободен и безплатен достъп до ваксини у нас, и след като данните от цял свят показват, че над 91% от постъпилите в болница не са ваксинирани, считаме, че е време да дадем ясен сигнал, че неваксинираните пациенти „струват“ на всички ни висока цена.
Тази висока цена има не само финансово изражение, а включва и изтощение на медицинския персонал и усложняване на проблема с недостига на кадри“, обясняват от ББА.
На фона на растящите разходи в целия сектор и недофинансираните пътеки за лечение на Covid-19, тези, които избират без медицинска причина да не се ваксинират, трябва да споделят поне част от своята отговорност към обществото.
Исканите промени, ще бъдат предложени чрез допълнение на Наредбата за осъществяване на право на достъп до медицинска помощ, като се даде възможност лечебните заведения да получават доплащане за лечението на неваксинирани пациенти, заболели от Covid-19, освен ако не разполагат с медицинска причина да не могат да се ваксинират.
Най-смъртоносният К-19 рекорд от началото на пандемията почерни страната
Друг възможен вариант е Министерство на здравеопазването да определи фиксирана сума за доплащане на лечението на неваксинирани пациенти.
Към 13 октомври 2021 г. 91.49% от новопостъпилите пациенти в болници в България не са ваксинирани, показват данни на Единния информационен портал. В същото време едва 23.5% от населението на страната ни е ваксинирано към 12 октомври.
През август и септември Българска болнична асоциация проведе информационна ваксинационна кампания с подкрепата на Български лекарски съюз, Национална пациентска организация, Национално сдружение на частните болници, Български фармацевтичен съюз, Център за защита правата в здравеопазването, Българска асоциация на професионалистите по здравни грижи и Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ).
Кампанията си постави за цел чрез доказани професионалисти да отговори на най-важните въпроси, касаещи смисъла и важността на ваксините в стремежа на всички заинтересовани страни да се омекоти ударът от новата вълна на пандемията и да бъде защитен максимален брой хора.
Информационната ваксинационна кампания на ББА в социалната мрежа Facebook за периода август – септември генерира 155 549 импресии и достигна до близо 81 хил. души, като 43% от реакциите на постовете бяха харесвания.
Последвайте ни
6 Коментара: