На 22 години развива четири бизнеса - търговия с козметика от етерични масла и биоземеделие, автор е на книга и страница за личностно развитие, предава БНТ.

Младият панагюрец Васил Ралчев попадна в класацията „30 под 30“ за успешни предприемачи под 30 години на списание "Форбс".

Последната му рожба е интернет магазинът, в който продава козметични продукти от етерични масла. Така разширява бизнеса на родителите си, които от години отглеждат и преработват рози и лавандула.

"С всеки един клиент имаме страхотна връзка и всеки наш продукт е опакован с мисъл за всеки един по отделно. Всеки ден от моя бизнес е все едно първия ден от моя бизнес. Трябва да започнем... трябва да е все едно като стартъп. Това е начинът, по който Джеф Безос мисли", казва Васил.

А начина на мислене развил в университета в Рединг.

"Основното нещо, което научих в Англия, което ми помага всеки ден, е начинът да търсиш информация и това ми помогна. Нашите лекции там бяха съвсем различни, начинът на образование беше съвсем различен – никой не признаваше теорията, всеки искаше практика.

Отидох там и вместо в лекционна зала се озовах в един автобус, пътувайки към някоя голяма фирма в Англия, където самият собственик казваше: "Започнал съм оттук, минал съм през тези трудности в моя бизнес"", заяви Ралчев.

Във втори курс записва дигитален маркетинг и получава за задача да направи сайт за продажби.

"Това се научих да правя. Моят професор ми помагаше и аз направих сайт, в който да продавам нашата книга. Това е, което обичам да разказвам. Като се върнах от Англия, казвам на моите родители: "Аз реших да пиша книга за личностно развитие". След смеха, те ми казаха: "Добре, ще продадем две бройки – за майка ти и за баба ти"", разказа младежът.

Заедно с приятеля си Георги Димитров издават книга за личностно развитие и правят страницата „не бъди посредствен“. Васил Ралчев се занимава още с биоземеделие.

Той е от модерните млади хора, които залагат на новаторските методи за реклама и меркетинг. Смята, че в днешния модерен свят в България образованието в университета изостава от скоростното развитие на технологиите. Затова сам записва и монтира клиповете, с които промотира бизнеса си в най-хитовите дигитални платформи.