Според статистика, направена от IHS Markit, продажбите на iPhone са претърпели спад през второто тримесечие на 2019-та. Анализаторите очакват тенденцията да продължи най-вече поради високите цени.

През второто тримесечие на годината Apple е продал общо 35,3 милиона смартфона, което е по-малко с 15 процента спрямо миналата година(41,3 милиона) и 19 процента спрямо периода януари-март включително(43,8 милиона).

Водещата компания на пазара продължава да бъде Samsung. Продажбите на южнокорейския концерн възлизат на 75,1 милиона броя за второто тримесечие на 2019-та. Това представлява увеличение от 6 процента, както на годишна, така и на тримесечна база.

Въпреки предизвикателствата, предизвикани от забраната на правителството на САЩ, Huawei остава подгласник с 58,7 милиона доставки за периода април-юни на тази година. Това представлява спад от 1% спрямо предходното тримесечие, но и увеличение от 8% спрямо предходната година.

Според IHS Markit, основния фактор за лошия резултат на iPhone са високите цени. Те коментират, че от Apple са изправени пред две ключови предизвикателства. Първото от тях са супер-премиум цените за най-новите модели на американската компания, а второто - недостатъчната еластичност на цените при по-старите устройства.