Бивш генерален директор на БДЖ разби най-оборотните версии за страшната катастрофа в Хитрино
Владимир Дунчев обясни, че истината за трагедията може да е взривена
– Няма правилник за това. Всеки случай е конкретен и особен. Превозите на опасни товари са регламентирани със строги наредби. Ежедневно в България се возят 50-60 вагона с такива стоки. Някъде около 500-600 хиляди тона годишно са опасните превози. Без полипропилен не може да се произведе пластмаса. Трябва да се примирим, че тези товари ще се движат. Пропан-бутанът не пристига от въздуха до бензиностанциите и домакинствата. Идва с някакъв вид транспорт.
– Кое е най-важното в момента?
– Трябва по-бързо да се установи каква е причината. За да може хората в превозите да са спокойни, че ако изпълняват указанията и разпоредбите, нищо страшно няма да стане. Но ако има някакви пропуски в наредбите, които да водят до тези случаи, трябва да се вземат мерки. Практически последният такъв случай беше в САЩ преди месец и половина. В Международния железничарски съюз има отделна секция, която се занимава с тежките произшествия. Те се разглеждат и се вземат мерки да се уведомят всички железопътни администрации и превозвачи, за да не се повтарят.
– Кои според вас са основните версии за причините?
– Железопътният транспорт има три неща – влака, пътя и човешкия фактор. Има осигурителни инсталации, контактна мрежа. Тъй като случаят е много тежък, с жертви и огромни материални щети, трябва абсолютно всички фактори да се разгледат. Непрекъснато се появява: водещата версия е превишението на скоростта. Трябва специалисти по динамика да кажат, ако е превишена скоростта, дали има причинно-следствена връзка между превишената скорост и дерайлирането на шести вагон. Защото опитът в железниците показва, че при превишена скорост обикновено дерайлира локомотивът.
– Помните ли подобна катастрофа?
– На Владо Тричков през 2000 г. 6 цистерни с пропан-бутан паднаха в реката от височина 50 метра. Тогава бях генерален директор на БДЖ. Нищо не експлодира тогава. В тези цистерни има два балона един в друг. Така са направени, че при удар да става хлътване навътре. А тук цялата заварка се е разкъсала. Така поне гледах по снимките.
– Залогът на разследването е много висок. Има човешки жертви, разрушения, стотици евакуирани, тежки операции по обезопасяване. Имате ли опасения, че истината може да бъде потулена?
– Не знам. Защо да бъде потулена? В България винаги се създава конспиративна теория, че истината може да бъде покрита. Ако липсва доверие, разбирам.
– Машинистите сега се тревожат, че без значение каква е истината вината ще бъде хвърлена върху техните колеги.
– Така е най-лесно. Аз затова няколко пъти подчертах, че трябва да се докаже причинно-следствена връзка между високата скорост и дерайлирането.
– Как толкова бързо „изтече“ информация за скорост на влака 71 км в час, след като дни наред институциите казваха, че разчитането на „черните кутии“ изисква много време.
– Тези локомотиви на „Булмаркет“ не са с хартиен носител „Хаслер“. Единият е с хартиен носител за отбелязване на скоростта, а другите са дигитални. И на хартиения носител, и на дигиталния на 5-ата минута можеш да кажеш каква е била скоростта. А вече трети ден никой не казва каква е била скоростта. Допустимата скорост в междугарието е 70 км/ч. По правия коловоз трябва да влезеш в гарата с 60 км/ч, а ако се отклониш, както те са направили, трябва да влезеш с 40 км/ч. Някой някъде каза, че скоростта е била 71 км/ч. Значи влакът изобщо не е намалявал скоростта от междугарието. Линията там е единична. Това предполага, че влаковете се срещат. Машинистите са трима. Някои казват: „Спят и тримата.“ В последния момент машинистът вижда, че трябва да спре. Защото вижда изходът, че му е затворен.
– Как гледате на версията, че много рано сутринта е възможно и двамата машинисти в първия локомотив да са задремали?
– Нали има токман. Това е устройство, което трябва на всеки 30 секунди машинистът да натиска долу едно копче, за да не спре локомотивът автоматично. Това устройство навсякъде го има. Трябва да го натиснеш и да го освободиш. Не може да го затиснеш и да спиш.
– Железопътната мрежа в тази част на България ли е в най-тежко състояние?
– В железниците принципът е следният. Когато се влошава състоянието на железния път, трябва да се намали скоростта, за да бъде винаги безопасно. Ако се стигне вече до 25 км/ч., значи наистина положението е тежко, трябва да се направи капитален ремонт. Но в този район ограниченията са до 60 и до 40 км/ч. Не е за 130 км/ч., както е проектирана тази линия, но не е и 25 км/ч. Така че този контрол, който се осъществява на железния път, е направен, за да гарантира безопасно движение.
– За жп стрелките имаше коментари, че те са от най-стария тип, едва ли не от ХIХ век.
– От началото на ХХ век са. Инсталацията е РУКЗ – ръчно управление на стрелките (пълното име е Релейна уредба за ключови зависимости – б. а.). Стрелочниците с топузите обръщат езиците. След това трябва отдолу с една заключалка да захване езика. Ако не е захванал както трябва, като минат двата локомотива и следващите вагони, от вибрациите стрелката може леко да се отвори и да влезе ребордът на шестия вагон. Но след тези взривове не знам дали това може да се провери.
– Тоест истината може да е отпътувала към небитието?
– Да. Никога не може да се скрие къде е станало първото дерайлиране. Независимо какъв пожар и взрив е имало, защото се получава удар метал в метал. Опитът показва, че практически при всички катастрофи може да се установи къде е станало. Въпросът е, че всички тези хора, които работят в системата с опасните товари, трябва да са убедени, че като си изпълняват стриктно задълженията, няма страшно.
– Колко души в България работят в железниците – превозвачи и инфраструктура?
– В БДЖ и частните превозвачи – между 10 и 15 хиляди души. Заедно с Националната компания „Железопътна инфраструктура“ сигурно надхвърлят 30 хиляди човека. В Белослав имаше случай, когато претоварваха жп цистерна в камион, изтърваха маркуча, появи се искра и загинаха хора. Тогава за късмет не експлодира нищо, защото така е направено. В Хитрино механизмът на експлозията също трябва да се изследва. Не казвам за тероризъм. Въпросът е как се е стигнало.
– Каква е оценката ви за състоянието на железопътната инфраструктура в България?
– Държавата няма необходимите средства да вложи във всички тези модерни инсталации. РУКЗ да се смени с компютърна централизация. На пътя да се сложи АЛС – Автоматична локомотивна сигнализация. Затова всичко е съсредоточено към европроектите – в Южна България, където са еврокоридорите. Пловдив-Свиленград е направено за 160 км/ч. Една от най-натоварените линии – Подбалканската, там реално нищо не е инвестирано. Русе-Каспичан – също. Като погледнеш, в железопътния транспорт в Северна България нищо не е инвестирано за достигане на параметрите, за които е направен – за скорост 130 км/ч. Състоянието е на базата на финансовите възможности.
– Сега на фона на трагедията се появиха идеи – навсякъде, където жп линиите минават през населени места, те да бъдат изместени. Какво мислите за това?
– Всякакви идиотщини съм чувал! Вижте каква е иронията на съдбата. До 1994 г. Хитрино се казваше Гара Хитрино. Железницата я създава. А сега железницата реално унищожи половината село. Левски, Мездра – тези населени места са изникнали около железния път. Това е пълна глупост, което се говори за преместване на линиите. И в Америка последният взрив на опасни товари пак беше в населено място. Не железницата е накарала населението да се засели около жп линиите. Дядо Йоцо неслучайно е гледал дали идва влакът. Цивилизацията идва. Чух, че нямало да има такива срещи на влакове на гарите. Как? Като тръгне такъв влак, никой пътнически няма да се движи там ли? Има си закони и разпоредби. Те ако се спазват, няма никаква опасност да стане. Космическите совалки падат, за съжаление загиват хора. Не съм чул НАСА да набляга кой е виновен. Търсят причината. Помислете и каква е трагедията за семействата на машинистите. Жени, деца, близки и роднини. Трагедията е и за тях. Правилата в железниците са написани с кръв. Субективният фактор не може да се избегне. Трябва дългосрочна стратегия за намаляването му с помощта на съвременна техника. Просто срамно е за нас като железничари при толкова малък обем на превози и товари – возили сме по 80 млн. тона товари, а сега возим 13 млн. тона, да допускаме толкова тежко произшествие. Затова много бързо трябва да се реагира и да се каже: Спокойно, няма грешка в нормативната база, работете. Защото този машинист не е самоубиец да тръгне със 70 км/ч, ако не е позволено. Или да допусне да не му проверят технически влакът.
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ ЗА ТРАГЕДИЯТА В ХИТРИНО!
Последвайте ни
Има нареждане от най високо ниво теорията за стентат да не се споделя дори като версия в нито една публикация в нета, за да не настъпва паника?!:-) Да видим нататък какво ще стане... пак ли ще има аварии
Аз си спомням аварията във Владо Тричков, тогава цистерните паднаха от моста точно преди тунела. Падайки, цялостта им бе запазена, и всички говореха какъв ад би настъпил ако се бяха разцепили или избухнали. А в Хитрино само дерейлиране доведе до такива поражения по цистерните. Защо?
1. Влака е преминал с 18 вагона през стрелката и тогава се къса, но не дерайлира. 2. СПИРА и машинист 2 слиза да види защо се е разкъсал -при 71 км в час колко е спирачния път и къде ще спре с толкова товар - минимум 700 м, а по стандарт над 1000 м. 3. Има първи взрив - той от какво е? Цистерните стоят на линията. 4. След 3 мин се взривява цистерна с неизвестно какво вещество. Пропан -бутан или пропилен не могат да се самовзривят по описвания от всички свидетели начин. 5. Отказва се комисия от международни специалисти??? Нашите ще докажат каквото им се нареди.
Тази авария намирисва отвсякъде, но няма да научим истината, защото тя никак на отърва на байуй! Сутринта по тв смешника-главен секретар на мвр каза, че няма да допуснат до гарата дошлите чуждестранни експерти-някой сеща ли се защо...?!
Най-накрая един професионален коментар на трагедията. Струва ми се, че досега нещо ни гъбаркат.
6 години работех в БДЖ до ДУНЧЕВ и по голям НЕКАДЪРНИК И ПРОДАЖНИК НЯШЕ 6 години работех в БДЖ до ДУНЧЕВ и по голям НЕКАДЪРНИК И ПРОДАЖНИК НЯШЕ 6 години работех в БДЖ до ДУНЧЕВ и по голям НЕКАДЪРНИК И ПРОДАЖНИК НЯШЕ
Каквото и да се опитват да лансират, всичко към момента сочи, че ПРОБЛЕМА НЕ Е БИЛ В КОМПОЗИЦИЯТА И КОМПОЗИРАНЕТО! От снимките и клиповете се вижда, че взрива е в страни от железопътя, над сградите. Няма и няма как да има взривена цистерна или отломки от такава. Състава на композицията е пълен, нищо не липсва. ВЪПРОСЪТ Е: КАКВО СЕ Е ВЗРИВИЛО НАД ХИТРИНО?
От снимките от въздуха много ясно се вижда че шестата цистерна е дерайлирала от 4-ти коловоз, а следващите от 3-ти.
Съгласно разпоредби на най-новата наредба за превоза на опасни товари, те са с транзитно предимство при транспортиране пред други видове товари, стоки, пътници, т.е. защо не е даден главен коловоз за транзитен преход през гара Хитрино на въпросната злополучна композиция с цистерни, а тя е отклонена за изчакване на някакъв си пътнически влак, който е можело да изчака???
Най-накрая се запознах с нещо смислено от компетентен човек. А бяха ми омръзнали по СМИ лаици , джурналисти и политици. И най-вече Бочката. Скоростта та скороста ! Нали тахометърът показва 42 км/ч.
Доколкото се разбра, взривените цистерни са румънски, френско производство, и ще има паралелно разследване от френската фирма. Българската страна и БДЖ определено няма вина за неизправност на румънски (френски) цистерни, които не са преминали надлежно проверка за безопасност. От тази дописка се разбира, че стрелките за отклонението се превключват ръчно и ако не се заключат, може от сътресението при преминаване на тежък товар, да се превключат обратно и да предизвикат дерайлиране на средните вагони. Доколко е била изправна тази ръчна стрелка е друг въпрос, но не може да се даде вече заключение, заради големите повреди от взрива. Отделно се разбира, че железопътната линия е в средно лошо състояние, близо до критичното, като е възможно критично голямо вибриране на някой участъци, което да предизвика дерайлиране. Но и при случайно дерайлиране на вагоните, превозващи опасен взривоопасен товар, не би трябвало да се получи такъв апокалиптичен взрив. Отделно не се коментира факта, че взривоопасни товари е редно да спират (отклоняват) само в специализирани спирки/отклонения за взривоопасни товари (далече от населени места) - например НХК Бургас има отделна специализирана товарна гара за подобни взривоопасни и отровни товари като нефтопродукти, далече от пътническата гара. Много случайни насложени фактори (непроверено техническо състояние на румънски вагони превозващи взривоопасен товар, критично състояние на железопътната инфраструктура на БДЖ с ръчна система за превключване отпреди повече от 100 години), както и нерегламентирано спиране/отклоняване на опасни взривоопасни и отровни товари (нефтопродукти) в населени места, близо до жилищна инфраструктура.
Когато задаваш въпроси, би трябвало предварително да си изяснил поне до някъде ситуацията!!! Конкретно -товарният влак с цистерните се е движил преди време 21мин! Обикновено пътническият влак е влизал в отклонение за среща и е изчаквал товарният да мине транзит! А сега кажи, какво би станало ако "НЯКАКЪВ си ПЪТНИЧЕСКИ ВЛАК" беше в гарата,при тази абсолютно неизяснена (или лъжовна за нас аборигените на България) по причини и обстоятелства КАТАСТРОФА!
МНОГО ДОБРИ РАБОТИ СЪМ СЛУШАЛ ЗА ДУНЧЕВ КАТО СПЕЦИАЛИСТ И МУ ВЯРВАМ. КОМЕНТАРА МУ ЗВУЧИ ПРОФЕСИОНАЛНО,КОМПЕТЕНТНО,А И ЧОВЕШКИ ПРАВДИВО.
Товарния влак и пътническия влак по ГДВ се разминават на следващата след Хитрино гара! Факт! При това положение товарния влак, минава транзит през Хитрино по главния/правия/ коловоз, оттук е и скоростта на движение ! Поради закъснение на товарния влак, за да не се причини и закъснение на пътническия влак, вероятно влаковия диспечер разпорежда на дежурните ръководители на Хитрино и другата гара, разминаването на влаковете да стане на Хитрино! Товарния влак е трябвало да бъде приет в отклонителен 3-ти или 4-ти коловоз със спиране! Тука вече е 40 км.
Може да се окаже, че е имало умишлен Саботаж, защото и на Израел отказаха подкрепата и на италианските и на германските ескперти на "Булмаркет", вчера се появи Главният Прокурор и заяви: Всичко е ясно , Но все пак след като на експертите на ДАНС и Национална Следствена Служба ще им трябват две седмици, а досега работят там само представители на НКЖИ, докато Полицията ги охранява, в един момент Всички ще трябва да се обясняват защо днес присъстваме на олигархичната война: ПИБ - КТБ?! "Котараците", вчера дадоха опция на Бойко да сформира Правителство, в разгара на Скандала!:) Дадоха въже и спасителен пояс на Другаря Борисов! Назрява такъв грандиозен скандал, че Борисов може и от роднините си да се откаже, ако се налага - борба за политическо оцеляване и не само! ПИБ е давала почти всичко на "Булмаркет" и""Юлен", един и същи човек е. Спасиха я с 1млрд., а едва тази година върнаха 700млн. и въпреки това не издържаха стрес тестовете на ЕС, а за КТБ са трябвали само 100млн. за да бъде спасена, но Борисов отказва, но пък спасява близката до Властта, ПИБ. В деня на катастрофата Цветелина Бориславова(Бившата КТБ Прима) открива Зимния ски сезон в най-известния курорт, а тя е в основата на назряващия скандал. НКЖИ се оказва, че е било разграбвано, а 34% от "ЖП Товарни превози", вече разпродадени, част и на "Булмаркет" - ПИБ, като обичайната практика за ЕС е "ЖП Товарни превози" да е държавно и да субсидира винаги "ЖП Пътнически превози". По Оперативна програма"ЖП Инфраструктура", ЕС е отпускал безвъзмездно 300млн. евро., които официално са отказани от Кабинета"Борисов". Като следствие: В България не може да се осъществява транспортиране по ЖП инфраструктурата на ремаркета на тирове към и от Чужбина, заради два тунела, които са с 20см по-ниски и липса на автоматична система за спирачки в БДЖ. ЖП Инфраструктура е трябвало да бъде приведена по изискванията на ЕС, защото обичайната практика е тировете да се движат не по Магистралите в ЕС, а да бъдат товарени на влакови композиции и това спестява много пари на бизнеса и същевременно прави 500% печеливши "ЖП товарни превози", вече обичайна практика и в Румъния. Също така, "ЖП пътнически превози", могат да поддържат ниски цени на билетите си и да стимулират по-бедните региони, да противодействат на откъсването на цели региони и тяхното обезлюдяване, което се засилва и поради строителството на Магистрали, които нямат изход към всяко населено място. Да обаче това не е изгодно на Властта, защото бизнеса с ТИР-овете в България се държи от фирми, свързани предимно с Петролния бизнес. Петролният бизнес е най-добре представен по Пристанищата, а "Булмаркет" е собственик и на Порт"Русе", оперира основно на Порт"Варна", а често и на Порт"Бургас", но по-интересното е, че преди 2 години официално стана ясно, че примерно на Порт"Варна" не е правен Одит за последните 25години Преход. Е, да обаче малката подробност е, че през Порт"Варна" минава 50% от Износа/Вноса на България. Военният резерв се оказа, че официално от 27 години не е виждал Одит/Ревизия, а всичко там основно е горива и храни, но пък беше прехвърлен административно преди две години, а как забраниха Ревизия/Одит, идея нямам?! Магистралите на Бойко, ако бъдат построени с 8см асфалт, каквато е обичайната практика, вместо с 18см, каквато е Европейската практика, излиза че на 1км, имаме дръпнати 1млн., а останалото с оставя на ТИР--овете, които ще разбият тънкия асфалт само за две години - просто и лесно. А спирането на ТИР-овете по Магистралите ще предотврати и войната по пътищата. Навремето стана скандал с Ковачки, че са изчезнали държавни железопътни вагони, а после са се върнали в България, пребоядисани, като негова собственост, а вчера Мая Манолова предложи, ваучерите за Мините на Ковачки, които се оказа, че не ги приемат в магазините на Ковачки, че ще бъдат пренасочени към бедстващите в Хитрино, ама тези ваучери държавата уж ги даде на миньорите, защото именно Ковачки отказа да им плаща заплати, а сега се оказа, че били останали?! Ама в Хитрино, след като Хранителния бизнес на Ковачки не ги приема, частния бизнес в Хитрино може ли да им се довери?! Тихомълком 35% частна собственост е раздържавена от "Товарни ЖП превози" на БДЖ, въпреки че е един от най-печелившите бизнеси на Запад. В Полша почти няма магистрали, всичко е на ЖП Транспорт, а това е държавата, която в ЕС, почти за всичките години има най-голям икономически ръст. Каролев, навремето обясняваше как апострофирането с Полша не било честно, а накрая реши, че е по-добре да спре да коментира за Магистралите на Бойко. Да обаче, сега БДЖ е на преднамерена загуба, а Германия си иска Сименс мотрисите и ако останем без тях, се връщаме към периода след Освобождението, защото дори под Турско иго сме имали прекрасна Железница, а скоро можем да останем само с локомотивите на Ковачки, Станков, Златев и т.н.. Пропускам да спомена, че проектът АЕЦ"Белене" се провали, поради липсата на големи консумиращи елетроенергия бизнеси в България, които са и надеждни и стабилни партньори в дългосрочен план. Провали се и заради очертаващата се постоянна Демографска криза, в която вече се доближава България до брой неетнически българи в нея, в порядъка на 4,5млн.души. - официална статистика. Веднага лед Освобождението, българите в България след официално статистическо преброяване са били малко над 3млн.души! Толкова се твърди, че са били българите и преди България да падне под Османско робство! Последните официални данни, посочиха 3,5млн. българи в Чужбина, от които 2млн. българи, работещи. Чудя се на какво разчита Борисов?! Чудя се на какво разчитат всички герои на Прехода?! Скоро се разпада ЕС?! Турция не знае накъде да поеме, както и Русия - тези Български Глупаци, за всичко ли се надяват да има замитане на следи и все някой друг да им е виновен?!
За 2015 г. "Булмаркет" е държала малко под 5% пазарен дял при товарните превози. Лидер още е държавното БДЖ Товарни превози с 65.5%. Справка на вестник "Капитал" показва, че 40% от "Булмаркет" се на управителя й Станко Станков, а останалите 60% са собственост на компанията "Вектра консулт", собственост на кипърската "Борунди Сървисис Лимитид", чиито собственици са други две, регистрирани в Кипър, юридически лица - "Лен секретериъл лимитид" и "Дин номинийз лимитид", представлявани от Георгиус Георигу, свързан с редица фирми, кредитопоучатели от "Първа инвестиционна банка". Адресът на "Вектра консут" - ул. "Любен Каравелов" №4 съвпада с този на няколко други фирми, свързани с банката като собственика на ски-съоръженията на Витоша - "Витоша ски". "Булмаркет рейл карго" превозва горива и други суровини за големи играчи на пазара - "Лукойл България", "Сакса" и "Инса ойл", мазут за "Полисан", меден пирит на производителя на олово и цинк КЦМ, рулони и тръби за "ТисенКруп Юпитер стомана" и за "Интерком груп", ортоксилен за "Органим", както и биодизела, произвеждан от свързаното с "Булмаркет - ДМ" предприятие "Астра Биоплант"." Той се води собственик на маса офшорки. Зад него пък е застанала Първа инвестиционна банка. Тя му е отпуснала кредити за повече от милиард – 1 271 461 780,13 лв. Т.е. повече от капитала на самата банка. (Между впрочем, през 2014 първата компания по веригата - Булмаркет ДМ, се разделя на няколко фирми. Три от тях - „Булмаркет автотранспорт“, „Олео протеин“ и „Порт Булмаркет“, са обект на залог, според договорите по кредитите на стойност 54.5 милиона евро, отпуснати от ПИБ пряко на „Булмаркет ДМ“. Така че има и пряка връзка по веригата от фирмите.) "Самият Георгиус Георгиу се води като мултимилионер у нас. Има активи за над 800 млн. Например той е собственикът на дружество "Юлен", което държи ски-лифтовете и пистите на Банско, на "Витоша ски", на остатъците от Кремиковци, на ОЦК-Кърджали, на туристически и транспортен бизнес - например такситата „О'Кей Супертранс" (най-големия таксиметров превозвач в столицата), на фирми за пътно строителство и т.н., и т.н." Официален отговор към Медиите "Шефът на „Булмаркет“: Аз съм Георгиус Георгиу: http://frontalno.com/шефът-на-булмаркет-аз-съм-георгиус-ге/
Дали някой от БГ политическият елит, "Котараците" или само ДС, ВКР, ДКМС, Президентски съветници(бивши на Тато), ЦК на БКП ще почувства макар и малка вина след, като приведе планът си за Политически Преход в България, изготвен още в ранната 1974 година, с помощта на Съветите, впоследствие дообогатен с плана"Ран"?! Това е само началото на приказка без край! Поредният опит за обезлюдяване на България от Властимащите и окрупняването на собствеността им, поради преднамерена Безстопанственост, изолиране на населените места с магистрали и откъсването и обезлюдяването им, чрез умишлен фалит на БДЖ, " Товарни превози" и "Пътнически превози", поради преднамерено недоразвита БДЖ Инфраструктура, съгласно изискванията на ЕС, изискваща малки, дори минимални инвестиции - 1/100 от вложеното за магистрали! Убийци-измекяри, които са привели държавата на Ръчен режим, затова и ходят лично навсякъде, защото всички Лостове в държава са блокирани умишлено, за да не се обърне Системата срещу тях, да не изпуснат Контрола – знаят че са толкова глупави и посредствени, както и тези с които са се обградили, така че ако някой реши може да им вземе Инициативата без усилие! Първа Инвестиционна Банка, която не издържа стрес тестовете на ЕС, е банката, която е трябвало да бъде спасявана при Аферата“КТБ“ и тя поглъща помощ около 1млрд., докато на КТБ са й трябвали едва 100млн. за да бъде спасена, но след Атаката, която й правят „Котараците“ от Бояна със съдействието на БНБ, КФН и Бойко Борисов, КТБ бива срината. Буров е казал:“Муха и Банка се убиват с Вестник!“:) Когато икономическата власт се смеси с политическата власт и играта приключва, според „Котараците“ от Бояна! Цветан Василев, като Ктитор на Българската Патриаршия в разгара на Политическата криза, която стана заради игрите на ГЕРБ, с окрупнените активи в КТБ, реши да става Министър-Председател, но в момента в който даде заявката за това и Бившата Банка на Цветелина Бориславова(КТБ) беше утрепана, а ПИБ стана основен фаворит на Властта!:) Изводът: Преходът не е приключил, “ Котараците“ не дават двете власти да се смесват, затова и отговорността в България се поема от Партиите, но не и лично, затова им трябва Смесена избирателна система, а не изцяло Мажоритарна!:) ПИБ едва тази година върна 700млн. Държавна подкрепа и пак не издържа стрес тестовете:)! Всичко е „Берое“ в България! БДЖ беше разграбено, защото не можаха да Я преведат към изискванията за товарен железопътен транспорт на ЕС, и да я направят печеливша, до последно искаха да купят Товарни превози, като отделят Пътнически превози, а в цяла Европа „Пътнически превози“ се издържат, субсидират от Товарни превози и Цяла Европа ползва „Товарни железопътни превози“ за транспортиране ремаркетата на тировете, но в БГ, Властта проваляше проектите за БДЖ Инфраструктура, а трябваха само два тунела(същите, но с 20см по-високи) и скромни инвестиции за да станат 500% печеливши Товарни превози. Транспортните ТИР фирми в БГ са свързани с петролните БГ фирми, абсолютен монопол! Бойко строи магистрали, в които асфалтът е едва 8см, а трябва да е минимум 18 см, представете си за какъв келепир говорим: 1км = 1млн., и отива директно при Черепа, Буда и т.н., а Ковачки изведе(загуби) в Сърбия навремето цели държавни влакови композиции, а впоследствие пребоядисани ги върна в БГ, като негова собственост, Цеца Бориславова знае ли нещо по въпроса?!:) Знаете ли, че в Полша няма почти никакви магистрали, а това е държавата с най-голям икономически ръст в ЕС, но пък имат неприватизиран Железопътен транспорт с перфектна инфраструктура, изключително печеливш, дори след субсидиите към „Пътнически превози“! Знаете ли, че ако Ви поканят за кмет където и да е в БГ, изискването е детето Ви да стане шеф на Регионалната дирекция“Пътна инфраструктура“, иначе не Ви допускат до власт Г.ЕР.Б, БС.П, ДС.Б, ДП.С, НДС.В и т.н…:) Ето интересни кредити отпуснати от ПИБ към „Булмаркет ДМ“: http://frontalno.com/русенска-фирма-вероятно-е-част-от-схем/ Ето и още подробности за "Булмаркет", която е имала и силно присъствие на пристанище"Варна", където преди 2 години се разбра, че не е правен Одит на Порта за последните 25 години, а от там минава 50% от целия износ/внос на България...: http://www.faktor.bg/petak-13/89010-beden-kiparetz-krediten-milioner-stoi-zad-gramnalite-tzisterni.html
Странно е, много е странно, основните разследващи са били от НКЖИ, БДЖ и Принципала им(Министерство на транспорта), а Охранителна полиция ги е пазела от Външни разследващи, докато Гл. Прокурор , пристига лично с колата на Борисов и казва: Всичко е ясно! Трудно е да се доверим на самопроверяващи се институции, достъпът на всички останали е рестриктиран, а на ДАНС и Национална Следствена Служба им трябва минимум седмица, но Ревизора на "Булмаркет", рамо до рамо с Премиера, иска незабавно източване и преместване на композицията, а на по-късен етап, "Булмаркет", външна експертиза, ето нещо и за Самопроверяващите се: "Г-н Ивайло Московски, На първата си пресконференция като министър казахте, че предстоят кадрови промени в министерството. Ясни ли са вече те? - Трябва да има още един заместник-министър, който да поеме сектор „Железници" - Български държавни железници (БДЖ) и Националната компания „Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Разговарял съм по този въпрос с вицепремиера Симеон Дянков. Уведомил съм и премиера Борисов. Имам подкрепата им. Сега е важното да намерим подходящия човек, защото за момента липсва. Зам.-министърът на транспорта Камен Кичев за какво ще отговаря? - Ще отговаря за въздушен, воден и автомобилен транспорт. Ще има ли промени в дружествата, чийто принципал е министерството? Там, където анализът показва, че може и по-добре, ще има персонални промени в ръководствата на дружествата. Финансовите резултати на дружествата са подобрени. Ще се гледа обаче и как се усвояват средствата от еврофондовете. Анализът се прави в момента, все още не е готов и за това не мога да посоча кого точно ще сменя. Не искам да се създава излишно напрежение. Има предприятия, за които ще решаваме дали да ги приватизираме. Например „Български морски квалификационен център", който има няколко кораба, които се ползват за обучение. Има обаче и много частни компании, които обучават морски капитани. Други подобни дружества са „Съобщително строителство и възстановяване" и „Транспортно строителство и възстановяване" (ТСВ). ТСВ работи по договори с НКЖИ, но има толкова много частни компании, които предлагат по-добро качество и вероятно на по-конкурентни цени. ТСВ може да стане дирекция в НКЖИ, която да се грижи за спешни ремонти. Казахте, че ще откриете процедура за избор на консултант за приватизацията на товарните превози на БДЖ. Кога ще започне самата продажба и ще има ли интерес? Чакаме съгласуване от Световната банка на документацията за избор на консултант. Ако няма обжалвания, след около три месеца ще има избран консултант, който ще има ю месеца да работи. Ще го помолим да свърши работата, ако може, по-бързо. След това по тази стратегия наш екип съвместно с Агенцията по приватизация ще започне работа по продажбата. Липсата на интерес беше предизвикана от кризата, но нещата вече се подобряват. В момента вече има непряко заявен интерес към предприятието. Ако хипотетично предположим, че след година сме готови с процедурата, дотогава съм убеден, че ще има още по-сериозен интерес. Казахте, че ще правите звена за управление на европроектите в НКЖИ. Как точно ще работят те? Звената вече се създават. Досега в НКЖИ имаше хора, които управляват проекта, но между другото. Сега едната част от екипа ще са хора от НКЖИ, които ще се занимават само с това, а останалите ще са външни експерти. Ще гоня тези хора до дупка. Ще държа да извършват превенция на проектите, предварително да знаем, ако има забавяне, за да използваме всички механизми да не позволим това да се случва. За кои участъци от магистрала „Хемус" се очаква европейско финансиране, защото се появиха противоречиви информации? Цялата магистрала „Хемус" от София до Варна е част от европейски коридор. Отсечката от София до Велико Търново е основна. Ангажиментът ни е първо да построим основните отсечки, а след това - до Шумен. Ще включим цялата магистрала „Хемус" за финансиране през следващия програмен период 2014 -2020 г. През страната ни минават пет еврокоридора и ангажимент ни е отсечките по тях да бъдат изградени до 2030 г. Ще се опитаме да направим това до 2020 г. През март зам.-ръководителят на отдел „България" в Генерална дирекция „Регионално развитие" на ЕК Карстен Расмусен каза, че иска да види повече искания за плащания към ЕК за пътните проекти. Министър Плевнелиев тогава коментира, че топката е в Министерството на финансите, оттам прехвърлиха отговорността на министерството на транспорта с обяснението, че не е подало искания за плащания. Защо не ги подавате? Преди седем месеца предупредих, че се отварят нови и нови проекти, които ще доведат до вълна от много сертификати за плащания. В същото време няма достатъчно хора, които да ги обработят. Седем месеца нищо не беше направено по въпроса. Когато се изсипаха всички тези искания за плащания, работещите в дирекцията физически не смогваха да ги прегледат. Затова сега сме обявили конкурси за наемане на нови 15 души, които да работят в управляващия орган. Освен това ще оптимизираме системата по сертифициране и верифициране на разходите. В момента, за да бъде изпратен един сертификат за искане за възстановяване на средства от Европейската комисия, трябват 61 подписа. Ще се опитаме с корекция на правилата да ги намалим колкото е възможно. Ексминистър Цветков ли не успя да вземе това решение за седем месеца? Не искам да коментирам темата. За всичко има документи. Има ли опасност от загуба на средства по оперативна програма „Транспорт" в края на годината? По приоритета „Железници" спасихте положението с прехвърлянето на пари към метрото, но какво ще правите с магистралите, където трябва да имате над 180 млн. евро разплатени, а към момента са около 25 млн. евро? Всичко зависи от старта на магистрала „Марица". Ако тръгне строителството й, няма да има загубени средства. Не ви ли притеснява фактът, че в пътния сектор освен за „Тракия" нямате нито една апликационна форма (документ, въз основа на който ЕК отпуска пари за проект), изпратена в Брюксел за одобрение? Апликационната форма на „Марица" е почти готова. Започваме „Марица" без одобрена апликационна форма и ще разчитаме на бюджетни средства. Когато Брюксел одобри документите, връщаме парите в бюджета. Държавната гаранция ни е необходима, за да можем да подпишем договора с изпълнителите и да им платим аванс. През юни трябва да излязат апликационните форми и на магистрала „Струма", за пътя Кърджали - Подкова и за връзката между гара Яна и софийския околовръстен път. Министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев смята, че за „Струма" трябва да се кандидатства наведнъж, докато колегата му, отговарящ за еврофондовете, Томислав Дончев предлага да се искат пари първо за безпроблемните участъци, а после - за останалите. Какво е вашето мнение? Трябва да се кандидатства за цялата магистрала „Струма". Не за друго, а защото, ако не го направим сега, сигурно няма да го направим и после. Факт е, че вече трябваше да сме доста напред, но се съм сигурен, че ще успеем да я направим до 2015 г."
Странно е, много е странно, не може да е Саботаж, не може да е Престъпна Небрежност(Безстопанственост) от страна на НКЖИ, БДЖ, не може да са Нерегламентирани(Контрабандни) Химични Вещества, а основните разследващи са били от НКЖИ, БДЖ и Принципала им(Министерство на транспорта), а Охранителна полиция ги е пазела от Външни разследващи, докато Гл. Прокурор , пристига лично с колата на Борисов и казва: Всичко е ясно! Трудно е да се доверим на самопроверяващи се институции, достъпът на всички останали е рестриктиран, а на ДАНС и Национална Следствена Служба им трябва минимум седмица, но Ревизора на "Булмаркет", рамо до рамо с Премиера, иска незабавно източване и преместване на композицията, а на по-късен етап, "Булмаркет", външна експертиза, ето нещо и за Самопроверяващите се: "Г-н Ивайло Московски, На първата си пресконференция като министър казахте, че предстоят кадрови промени в министерството. Ясни ли са вече те? - Трябва да има още един заместник-министър, който да поеме сектор „Железници" - Български държавни железници (БДЖ) и Националната компания „Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Разговарял съм по този въпрос с вицепремиера Симеон Дянков. Уведомил съм и премиера Борисов. Имам подкрепата им. Сега е важното да намерим подходящия човек, защото за момента липсва. Зам.-министърът на транспорта Камен Кичев за какво ще отговаря? - Ще отговаря за въздушен, воден и автомобилен транспорт. Ще има ли промени в дружествата, чийто принципал е министерството? Там, където анализът показва, че може и по-добре, ще има персонални промени в ръководствата на дружествата. Финансовите резултати на дружествата са подобрени. Ще се гледа обаче и как се усвояват средствата от еврофондовете. Анализът се прави в момента, все още не е готов и за това не мога да посоча кого точно ще сменя. Не искам да се създава излишно напрежение. Има предприятия, за които ще решаваме дали да ги приватизираме. Например „Български морски квалификационен център", който има няколко кораба, които се ползват за обучение. Има обаче и много частни компании, които обучават морски капитани. Други подобни дружества са „Съобщително строителство и възстановяване" и „Транспортно строителство и възстановяване" (ТСВ). ТСВ работи по договори с НКЖИ, но има толкова много частни компании, които предлагат по-добро качество и вероятно на по-конкурентни цени. ТСВ може да стане дирекция в НКЖИ, която да се грижи за спешни ремонти. Казахте, че ще откриете процедура за избор на консултант за приватизацията на товарните превози на БДЖ. Кога ще започне самата продажба и ще има ли интерес? Чакаме съгласуване от Световната банка на документацията за избор на консултант. Ако няма обжалвания, след около три месеца ще има избран консултант, който ще има ю месеца да работи. Ще го помолим да свърши работата, ако може, по-бързо. След това по тази стратегия наш екип съвместно с Агенцията по приватизация ще започне работа по продажбата. Липсата на интерес беше предизвикана от кризата, но нещата вече се подобряват. В момента вече има непряко заявен интерес към предприятието. Ако хипотетично предположим, че след година сме готови с процедурата, дотогава съм убеден, че ще има още по-сериозен интерес. Казахте, че ще правите звена за управление на европроектите в НКЖИ. Как точно ще работят те? Звената вече се създават. Досега в НКЖИ имаше хора, които управляват проекта, но между другото. Сега едната част от екипа ще са хора от НКЖИ, които ще се занимават само с това, а останалите ще са външни експерти. Ще гоня тези хора до дупка. Ще държа да извършват превенция на проектите, предварително да знаем, ако има забавяне, за да използваме всички механизми да не позволим това да се случва. За кои участъци от магистрала „Хемус" се очаква европейско финансиране, защото се появиха противоречиви информации? Цялата магистрала „Хемус" от София до Варна е част от европейски коридор. Отсечката от София до Велико Търново е основна. Ангажиментът ни е първо да построим основните отсечки, а след това - до Шумен. Ще включим цялата магистрала „Хемус" за финансиране през следващия програмен период 2014 -2020 г. През страната ни минават пет еврокоридора и ангажимент ни е отсечките по тях да бъдат изградени до 2030 г. Ще се опитаме да направим това до 2020 г. През март зам.-ръководителят на отдел „България" в Генерална дирекция „Регионално развитие" на ЕК Карстен Расмусен каза, че иска да види повече искания за плащания към ЕК за пътните проекти. Министър Плевнелиев тогава коментира, че топката е в Министерството на финансите, оттам прехвърлиха отговорността на министерството на транспорта с обяснението, че не е подало искания за плащания. Защо не ги подавате? Преди седем месеца предупредих, че се отварят нови и нови проекти, които ще доведат до вълна от много сертификати за плащания. В същото време няма достатъчно хора, които да ги обработят. Седем месеца нищо не беше направено по въпроса. Когато се изсипаха всички тези искания за плащания, работещите в дирекцията физически не смогваха да ги прегледат. Затова сега сме обявили конкурси за наемане на нови 15 души, които да работят в управляващия орган. Освен това ще оптимизираме системата по сертифициране и верифициране на разходите. В момента, за да бъде изпратен един сертификат за искане за възстановяване на средства от Европейската комисия, трябват 61 подписа. Ще се опитаме с корекция на правилата да ги намалим колкото е възможно. Ексминистър Цветков ли не успя да вземе това решение за седем месеца? Не искам да коментирам темата. За всичко има документи. Има ли опасност от загуба на средства по оперативна програма „Транспорт" в края на годината? По приоритета „Железници" спасихте положението с прехвърлянето на пари към метрото, но какво ще правите с магистралите, където трябва да имате над 180 млн. евро разплатени, а към момента са около 25 млн. евро? Всичко зависи от старта на магистрала „Марица". Ако тръгне строителството й, няма да има загубени средства. Не ви ли притеснява фактът, че в пътния сектор освен за „Тракия" нямате нито една апликационна форма (документ, въз основа на който ЕК отпуска пари за проект), изпратена в Брюксел за одобрение? Апликационната форма на „Марица" е почти готова. Започваме „Марица" без одобрена апликационна форма и ще разчитаме на бюджетни средства. Когато Брюксел одобри документите, връщаме парите в бюджета. Държавната гаранция ни е необходима, за да можем да подпишем договора с изпълнителите и да им платим аванс. През юни трябва да излязат апликационните форми и на магистрала „Струма", за пътя Кърджали - Подкова и за връзката между гара Яна и софийския околовръстен път. Министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев смята, че за „Струма" трябва да се кандидатства наведнъж, докато колегата му, отговарящ за еврофондовете, Томислав Дончев предлага да се искат пари първо за безпроблемните участъци, а после - за останалите. Какво е вашето мнение? Трябва да се кандидатства за цялата магистрала „Струма". Не за друго, а защото, ако не го направим сега, сигурно няма да го направим и после. Факт е, че вече трябваше да сме доста напред, но се съм сигурен, че ще успеем да я направим до 2015 г."
Опорните трябва да ги публикуваш всеки ден по десет пъти ли?Разбрахме ,че в червената централа така са ти разпоредили,но много плитко скроено.Кажи им ,че както са я подкарали с масово оплюване на всичко по форумите до никъде няма да стигнат.
Кой докъдето стигне, а в момента се провежда проверка за прозрачност на Медиите, така че всеки за себе си!
Не съм специалист , но не мога да разбера как с тази висока скорост на движение на влакът, може да се образува толкова опасна концентрация, че да се получи взрив.Дори си мисля , че и всички цистерни да бяха пробити , пак няма как да стане. Ако някой знае да обясни.
Защо опасен товар трябва да минава през населено място ?
Който пише безкрайни коментари и по много, трябва да е сигурен че трудът му е излишен. Никой не му ги чете, а ги отминава с бърза досада. Затова моля, кратки и смислени коментари. Умният човек може с малко думи да каже много. Обратно- глупавия ще говори много, без да каже нищо !
Ето единствената досега неизползвана хипотеза за случката в Хитрино. Взрива е от НЛО над Хитрино ! Подобно на Тунгуския метеорит преди повече от 100 години в Сибирската тайга. Тогава нещо избухва преди да се удари в Земята. Затова няма кратер, дърветата са повалени в огромен диаметър, а тези под взрива са останали голи прави дънери. Защото взривната вълна ги удря точно отгоре. Още много тайни и необясними неща има около този "метеорит", които вероятно никога няма да узнаем. Затова и моето предположение може да се приеме като шега,но при толкова много версии...!? А най-лесното е да обвиним машинистите и " Следствието е приключено. Забравете!"
До Минувач. Другарю, жалко за труда, който си вложил, за да напишеш толкова много лъжи. Само като прочетох, че КТБ щяла да била спасена със 100 милиона и ми се изясни кой пише. Така че налягайте си парцалите другарЕ и чакайте още няколко месеца за да вземете властта, ако можете естествено.
До Бегач: Прав си, тогава БНБ, съгласувано с КФН, трябваше да се съгласят и да отделят 100млн.евро, а след като я паркираха КТБ, до момента вече от нея са откраднати около 4млрд. и не спират да я крадат с някакви видими за КФН и обикалящата яхти КПМГ следи, до последното й разгербване!:) КТБ натрупа много интересни активи, както и предяви претенции за Власт - много лоша комбинация, не мислиш ли?!:) Разбираш ли от Цесии?:)
Абсолютни лъжи се леят от самото начало! Има нещо много гнило в цялата работа и всеки, който е наясно с химията знае това. Коментарът на бившия директор на БДЖ, както и на някои специалисти по взривове са в посока саботаж. Поведението на ББ от началото говори само за прикриване на истината. Машинистите не бива да се оставят по никакъв начин. Истината ще излезе наяве и ще бъде наречена конспирация, както винаги.
Нидейте рИва? Големи "беди и страдания" било при социализма а?Май доста народ не помни, ама АЗ помня:15 ст. хляба, 8,5ст. литър нафта,6 ст. билетчето в градския, 3лв –ток, 15лв. парно за тристаен 90кв.м.,7000лв. приличен апартамент.Спомням си и напълно безплатното образование плюс стипендии за почти всички, безплатното и повсеместно лечение на хората,пълната заетост и липсата на безработица сега е 20 - 30%. И ред други "беди и страдания.Мойсей 40 години е разхождал племето си из пустинята,докато умре и последният,който помни робството.Явно такава е и съдбата на България,трябва да минат още много години,докато изчезнат заблудите имплатирани в масовото съзнание на хората.Затова сега съвсем справедливо на такива като Вас-хак да Ви е гладът,мизерията,робството,ГЕРБ,«демокрацията» и слънчевия див капитализЪм.
Минувачи и профила ми да вземете все тая, на Истината с пропаганда не се отговаря и Другаря Путин го сподели, че и Меркел!:)
И Профила ми да вземете, все едно, на Истината с Пропаганда не се отговаря - четете дебелите книги, явно нямате собствена истина!:)
"Май доста народ не помни, ама АЗ помня:15 ст. хляба, 8,5ст. литър нафта,6 ст. билетчето в градския, 3лв –ток, 15лв. парно за тристаен 90кв.м.,7000лв. приличен апартамент." А ве човек, тука с тази градска легенда дето си я написал... загуби сто процента от имащите връзка с главния мозък. Докато не ви 'изскочи' на теб и червените слабомислещи последователи от главите 'безплатното' нищо няма да се оправи ! Такива ламтящи за 'без пари' като вас са първи, на бонусите , келепира и чер/ве/ните петъци.... пък качеството - кой ти гледа. Тъжна работа
"Така че налягайте си парцалите другарЕ и чакайте още няколко месеца за да вземете властта, ако можете естествено." Е, .казаха ви го
При завой с превишена скорост напълно е възможно според законите на физиката дерайлирането да стане към средата на композицията, тъй като предната част забавя своя ход, задната все още се движи с голяма инерция, и това, съчетано с гравитационната сила, оказва прекалено голям натиск на върха на завоя ! Подобен случай имаше и в Испания преди години с високоскоростен пътнически влак.
НАЙ-ПРОФЕСИОНАЛНИЯТ КОМЕНТАР ВЪВ ВРЪЗКА С ТОЗИ СЛУЧАЙ.МОЛЯ ХОРАТА,КОИТО НЕ РАЗБИРАТ ОТ ТАЗИ СПЕЦИФИЧНА МАТЕРИЯ,ЗАЩОТО КОЛКОТО И ДА Е ПОДЦЕНЯВАНА,ПОВЯРВАЙТЕ ТЯ Е МНОГО СЛОЖНА,ДА НЕ ГО ПРАВЯТ.ЕДНА ЖУРНАЛИСТКА КОМЕНТИРА:МАШИНИСТЪТ КОЙТО Е КАРАЛ ВТОРИЯТ ВАГОН СЕ Е СКРИЛ-ИЗВИНЕТЕ ,ЗНАЕЛИ ТАЗИ ГОСПОЖА КОЕ СЕ КАРА!!!!!!!!!!НЕ ПО-МАЛКО КОМИЧНИ СА И КОМЕНТАРИТЕ НА Г-Н ГЛАВНИЯТ ПРОКУРОР.ТОВА НЕ Е САМО ЮРИДИЧЕСКА МАТЕРИЯ И ТУК НЯМА МЯСТО ЗА ПОДОБЕН КОМЕНТАР.ИМАТ ДУМА САМО И ЕДИНСТВЕНО ХОРАТА ,КАТО Г-Н ДУНЧЕВ.А,ТЕ НЕ СА МАЛКО В ДЪРЖАВАТА.ПРЕДИ ВРЕМЕ ЕДНА ДИРЕКТОРКА В НКЖИ СЕ БЕШЕ ОСМЕЛИЛА ДА НАРЕЧЕ ИНСТИТУТА ,КОЙТО ГОДИНИ Е БИЛ КОВАЧНИЦА ЗА ТАКИВА КАДРИ,УЧИЛИЩЕ ЗА МАЛОУМНИЦИ.ТЯ МАЖЕ ДА Е МНОГО ОБРАЗОВАНА В СВОЯТА СИ ОБЛАСТ,НО НЕ РАЗБИРА НИЩО ОТ МАТЕРИЯТА,А ТОВА НАИСТИНА НЕ Е ПЛОД И ЗЕЛЕНЧУК.МНОГО МОЖЕ ДА СЕ ПИШЕ И КОМЕНТИРА .
"истината за трагедията може да е взривена"????
най-тъпото е ЧЕРВЕНОтиквениците сега се кефят на макс... че при бай..Х.. е станало това, пък ако е случайно ако бе при техен човек, ще има.."амааа те онези не за си свършили както трябва надзора, работата итн..итн.."