Глобул иска два месеца за подготовка за преминаване към безсрочни договори. От Виваком обявиха, че могат да го направят още другата седмица, а от Мобилтел подкрепят само принципно предложението.
След серия протести&nbsp;и трите мобилни оператора са готови да премахнат клаузата за автоматично подновяване на договори на своите клиенти, съобщиха техни представители по време на кръгла маса, свързана с проблемите с клиентите на телекомите. <br /> <br /> След изтичането на срочния договор той автоматично се превръща в безсрочен и може да бъде прекратен с едномесечно предизвестие, обявиха след срещата от Виваком. Промяната влиза в сила след 1 март. Компанията обяви, че &quot;дава пример и очаква от другите два големи оператора на пазара да въведат същите условия в най-кратък срок&quot;. В противен случай ще бъдем принудени да върне в действие автоматичното подновяване, коментираха от телекома. <br /> <br /> &quot;Глобул ще предприеме нужните действия по премахване на спорната клауза от срочните договори след като бъдат уточнени конкретните параметри, начин, условия и срокове за това&quot;, коментира Ясен Гуев, директор корпоративна политика на оператора. Според него актуализирането на договорите за нови абонати ще отнеме приблизително два месеца. От Глобул обаче също искат конкурентите им да спрат с автоматичното подновяване на договорите си. &quot;Практиката трябва да бъде преустановена и от доставчиците на фиксирани услуги, интернет и телевизия&quot;, смята Гуев. <br /> <br /> Единствено М-Тел не се ангажирал с конкретни срокове за премахване на спорната практика. &quot;М-Тел&quot;вече обяви, че принципно подкрепя тази стъпка и изразява готовност за премахване на клаузата за автоматично подновяване на договорите, ако тя се приложи едновременно и от другите два оператора, както и от всички компании в сектор комуникации&quot;, обявиха след срещата от телекома. От компанията обаче добавят, че това трябва да стане след &quot;задълбочено обсъждане от всички гледни точки и аргументи&quot;. В позицията на компанията пише още, че за &quot;въвеждането на тази промяна е необходимо технологично време&quot;. Точен срок обаче не е посочен в официалната позиция на телекома. <br /> <br /> ./БЛИЦ<br /> <br /> <br />