Там, в индустриалният квартал на Варшава, в две сгради от 70-те години една местна компания създава истински хитове в гейминг индустрията с помощта на своите разработчици и сценаристи.

Полша, която е най-голямата източноевропейска икономика, тихо се превръща във водещ износител на видео игри благодарение на ниските разходи за труд, добре образованите си младежи и традициите си в този сектор, водещи началото си още отпреди 1989 година, разказват в свой репортаж от местната TVN24, цитирана от money.bg.

След като лидерът CD Projekt сложи Полша на картата на световната гейминг индустрия със своята игра Witcher, по която от Netflix направиха и сериал, чуждестранните инвеститори обърнаха поглед към бързорастящия обещаващ полски пазар.

"Хората започнаха да ни забелязват", казва Борис Мусиелак, който е съосновател на полско-американската венчър капитал фирма SMOK Ventures.

По неговите думи преди страната е можела да привлича само случайни инвеститори, но вече големи международни лидери в сектора търсят възможности за печеливши вложения в региона.

Днес гейминг индустрията в Полша и дейностите, свързани със спортни залагания, се оценяват на общо 664 милиона долара към 2019 година. Това е осезаемо увеличение в сравнение с приходи от 400 милиона долара през 2014 година.

Според прогнози на PwC индустрията ще нарасне до 850 милиона долара през следващите 4 години.

На фона на процъфтяващия сектор местните компании се представят повече от добре на фондовия пазар. През миналата година общата капитализация на борсовите дружества, начело със CD Projekt, 11 bit studios и PlayWay, е скочила с 82% до над 32 милиарда злоти или 8,36 милиарда долара.

В допълнение може да се каже, че конкретно оценката на CD Projekt, която възлиза на 27 милиарда злоти, бързо настига тази на най-голямата компания не само в Полша, но и в цяла Източна Европа - енергийното дружество PKN Orlen с неговите 36 милиарда злоти.